Cílem festivalu CHŘESTFEST je představit chřest z tuzemských zdrojů, který dosahuje nejvyšší kvality a může se srovnávat se zahraniční produkcí. Pěstitelé chřestu v ČR dnes velkou část své produkce exportují, protože tuzemský trh prostě o chřest nemá zájem. Běžný obyvatel Česka je totiž stále ještě přesvědčen o jeho cenové nedostupnosti. Blýskáním na lepší časy se stávají nabídky chřestu na farmářských trzích.
Méně je někdy více
Otcem myšlenky představit český chřest v tradičních i moderních úpravách je neúnavný propagátor české kuchyně a lokálních surovin – Jaroslav Sapík. Vzhledem k jeho úzké spolupráci s naší společností ALAKARTE jsme právě tuto surovinu zvolili jako téma dalšího gastronomického festivalu. Termín jeho konání – 10.-31. 5. 2011 nebyl vybrán náhodně. Právě v této době vrcholí sklizeň kvalitního chřestu v Čechách a na Moravě a restaurace tak mohou nabídnout menu ve výhodné cenové relaci. Pro festival jsme tentokrát zvolili strategii „méně je někdy více“. Za prvé jsme omezili počet zúčastněných restaurací na minimum – docílili jsme tak toho, že ve festivalových nabídkách jednotlivých podniků se žádné jídlo neopakuje. Zákazník nikdy neochutná to samé dvakrát. Zájemce o celou festivalovou nabídku může za přijatelnou cenu navštívit všechny restaurace.
Podmínkou pro účast na festivalu byla následující kritéria
- Tříchodové menu za 250 Kč
- Hlavní surovinou je chřest, který se vyskytuje ve všech třech chodech
- Chřest musí pocházet z českých nebo moravských zdrojů, tedy od tuzemských pěstitelů a pokud to jde, je u menu uvedeno i jméno pěstitele a oblast původu
- K menu musí být k dispozici víno, hodící se k chřestovým pokrmům (tzv. chřestové víno), to ale není zahrnuto v ceně menu
Festivalu se účastní následující restaurace
- Amade Restaurant, Praha
- Ambroisie Caffé Restaurant, Praha
- F- luidum Restaurant, Praha
- Chagall's Club Restaurant, Praha
- Ristorante Rialto, Brno
- U koně, Klokočná