1. Nemáte web optimalizovaný pro mobily
Více než polovina návštěv vašeho webu pochází z mobilních zařízení, proto by měl být dizajn webstránek přizpůsoben zobrazení na mobilech.
2. Chybí pravidelná aktualizace webu
Dejte vědět potenicálním klientům, co je u vás nového. Služba, přístroj, ošetření nebo dokonce nová značka profesionální kosmetiky? Důvodů na aktualizaci je spousta, návštěvníci webu si tak o vás udělají lepší obraz.
3. Nevyužíváte možnosti (optimalizace pro vyhledávače) SEO správně
Kvalitní obsah je základním kamenem SEO pro každého salonu krásy. Obsah by měl být relevantní pro služby salonu a poskytovat užitečné informace potenciálním zákazníkům. Používejte klíčová slova v celém obsahu, abyste zvýšili hodnocení vyhledávačů. Blog, články, sdílení zkušenosti, před a po ošetření, to vše ocení i vyhledávače.
Ujistěte se, aby byl web uspořádán tak, aby se vyhledávače mohly snadno pohybovat skrz vaše webové stránky. Zahrňte relevantní (title tags) značky do názvu, meta popisů a značky záhlaví (header tags).
Využijte zápisy na webech, jako je Moje firma na Googlu, nebo Salony-krasy.cz, může to pomoci zvýšit viditelnost vašeho salonu ve výsledcích místního vyhledávání.
4. Nedostatek kvalitních obrázků
Každý klient chce vidět, jak to u vás vypadá, kdo jej ošetří a jaký je celkový dojem ze salonu. Pokud nemáte k dispozici kvalitní foto salonu, oplatí se do fotek zainvestovat. Můžete je pak použít i na soc. sítě či reklamní materiály.
Ideálními obrázky jsou:
- Žena absolvující ošetření obličeje
- Žena, která si nechává dělat nehty
- Žena se nechá ostříhat
- Žena na masáži
- Žena s novým účesem
- Žena dostává obličejovou masku
- Žena na pedikúře
- Žena podstupující ošetření voskem
- Žena na manikúru
- Ženu líčí vizážista
5. Nemá blog nebo jiný obsah, který by zákazníky zaujal
Pište, pište, pište.. O čem? Pokud máte kosmetický salon, pište hlavně o kosmetických ošetřeních, přínosech profesionální kosmetiky, se kterou pracujete, rady pro klienty, jak pečovat o pleť v létě, zimě, jaká pravidla u vás v salonu panují, rady pro domácí péči o pleť..nápadů je spousta a určitě najdete ten správný systém.
6. Neodpovídání na dotazy zákazníků včas
Zkuste si během dne vyhradit čas pouze na komunikaci s klienty – web, soc. sítě, v určitý čas dne.
7. Nenabízí možnosti online rezervace a platby
Online rezervace nabízí tolik výhod:
- zákazníci se mohou objednat kdykoli a odkudkoli
- odpadají vám náklady na přítomnosti recepční a snižuje nutnost ručního zpracování objednávek
- zvyšuje viditelnost salonu, protože jej zákazníci mohou snadno najít online, což vede k většímu počtu zákazníků a vyšším tržbám
- zákazníci mohou snadno změnit nebo zrušit své rezervace, aniž by museli volat do salonu a s někým mluvit
- zvýšení příjmů, protože zákazníci si s větší pravděpodobností rezervují schůzky, pokud to mohou udělat rychle a snadno online
8. Nemají věrnostní program
Nabídněte speciální odměny pro zákazníky, kteří dosáhnou určitých milníků: Například zákazníci, kteří dosáhnou útratu ve výši 3000 Kč a více, mohou zdarma získat upgrade na luxusní manikúru.
9. Nemají snadno ovladatelné webové stránky
Každý web salonu by měl mít alespoň tyto základní stránky, které jsou důležité pro každého jejich návštěvníka.
1. Domovská stránka (homepage): Tato stránka by měla obsahovat popis salonu, souhrn informací o salonu, včetně adresy, otevírací doby, služeb a kontaktních informací.
2. Služby: Tato stránka by měla obsahovat seznam všech služeb nabízených v salonu, včetně popisů, cen a jakýchkoli speciálních nabídek.
3. Akce: Tato stránka by měla obsahovat všechny aktuální akce nebo slevy, které salon nabízí.
4. Galerie: Tato stránka by měla obsahovat obrázky a videa salonu a jeho služeb.
5. Recenze: Tato stránka by měla obsahovat recenze a hodnocení zákazníků.
6. Kontaktujte nás: Tato stránka by měla obsahovat kontaktní informace, formulář pro zákazníky k odeslání dotazů a mapu umístění salonu. Pomohou i odkazy na sociální sítě.