Akce s podtitulem Vůně jara tentokrát potrvá po dobu jednoho měsíce a jejím cílem je nabídnout široké veřejnosti pokrmy, které nejsou v restauračních zařízeních běžně dostupné.
Gastronomických akcí a festivalů je u nás stále více, ale většinou nabízejí pouze menu ze standardního jídelního lístku se slevou. „Festivalem jsme chtěli oslovit širokou veřejnost a nabídnout jí v restauracích něco jiného, než co si lze běžně objednat,“ vysvětluje ředitel festivalu Pavel Suchánek. Festival chutí – Vůně jara je zaměřen především na gastronomické pochoutky ze sezónních produktů. Každá restaurace může sama zvolit, zda nabídne jeden chod nebo menu o několika chodech. Podmínkou je, že menu ani jeho části nejsou součástí stávajícího jídelního lístku.
„Předpokládáme tak, že restaurace a jejich šéfkuchaři se budou snažit naservírovat hostovi pokud možno to nejreprezentativnější, co dokážou vytvořit,“ upřesňuje Pavel Suchánek. V rámci festivalového menu, jehož cena bude 300 Kč za osobu, nabídnou restaurace i jeden nealkoholický nápoj.. Festivalu se účastní restaurace s nabídkou gastronomie z celého světa: od tradiční české kuchyně, až třeba po Sushi Point nebo KOBE, kde lze ochutnat japonské speciality.
Závěrem Pavel Suchánek dodává: „Navíc je tato akce pevně spojena s naším rezervačním systémem Alakarte. Účastí na festivalu si host současně s kvalitou restaurace odzkouší také náš rezervační systém, který pak může využívat po celý rok.“ Vstup do rezervačního systému Alakarte je bonusem, který určitě není k zahození. Systém usnadňuje rezervace míst a současně zde mohou hosté restauraci po své návštěvě ohodnotit. Tím sice není zaručena masovost hodnocení, jako u jiných systémů u nás, ale zase je jisté, že hodnotitel skutečně restauraci navštívil a jídlo ochutnal.
Záštitu nad festivalem převzal jeden z nejznámějších propagátorů dobrého jídla u nás – Roman Vaněk, majitel Pražského kulinářského institutu: „Každý kuchař by měl být veřejným ochráncem gastronomické kultury národa. Formou tohoto festivalu dostáváme možnost zažít první jarní dny s vybranými šéfkuchaři a jejich specialitami."
Partnery letošního ročníku Festivalu chutí – Vůně jara jsou společnosti Citibank Europe plc a velkoobchodní řetězec Makro Cash & Carry ČR. „Nejrůznější gastronomické zážitky jsou dnes nedílnou součástí našich životů, což potvrzuje i chování klientů Citibank, kteří v restauracích utratí každý měsíc průměrně 1200 korun. Jelikož se nejedná o nezanedbatelnou částku v rodinném rozpočtu, rozhodli jsme se nabídnout našim klientům benefity spojené právě s návštěvou restaurací,“ vysvětluje důvody partnerství s festivalem Branislav Cehlárik ze Citibank a dodává: „Navíc klienti Citibank získají v rámci festivalu ve všech participujících restauracích speciální slevu na konzumaci vína dle jejich vlastního výběru, stačí jen zaplatit Citi kreditní kartou.“
„Spojení se špičkovou domácí gastronomií je pro nás zcela přirozené, vždyť právě profesionálové v gastronomii tvoří celou třetinu našich zákazníků. Jsme rádi, že můžeme být součástí projektu, který podporuje kvalitní restaurace u nás a rozvíjí kulturu kulinářství. Makro vždy stálo „v první linii“ s širokou nabídkou vysoce kvalitních čerstvých potravin včetně exotického sortimentu, což naši kuchaři vždy vysoce cenili.
Jsme rádi, že jim nově můžeme nabídnout i závoz veškerého sortimentu přímo do jejich restaurací prostřednictvím služby Makro distribuce. I pro zákazníky Makra navíc čeká při návštěvě restaurace v rámci Festivalů chutí i milé překvapení ve formě speciální slevy na víno.“ komentuje zapojení velkoobchodního řetězce Makro Cash & Carry do Festivalu chutí Romana Nýdrle.
Vstupenkou na festival je potvrzená rezervace, kterou host provede na adrese www.festivalchuti.cz. Nový zájemce se nejprve musí na festivalové stránce zaregistrovat. Potvrzení rezervace je zasláno emailem. Kdo už systém Alakarte využívá, může si rovnou udělat rezervaci ve vybraných restauracích, které se festivalu účastní. A pak už si jen můžete zajít pochutnat a samozřejmě organizátorům přes systém hodnocení sdělit, jak jste byli spokojeni. „V podzimním prvním festivalu využilo nabídky přibližně 7 000 hostů a jsem si jist, že jarní festival toto číslo jistě překoná,“ říká Pavel Suchánek.
Základní fakta o festivalu
Kdy? 21. 3. – 21. 4. 2011
Kde? Přes 30 restaurací v Praze, Brně a Ostravě
Jak? Vše přes webové stránky www.festivalchuti.cz
Co? Jedno nebo vícechodové menu, které není na jídelním lístku vč. jednoho nealkoholického nápoje
Za kolik? Jednotná cena 300 Kč/osoba