Když mají zákazníci skvělou zkušenost se značkou – nebo řekněme vašim salonem – řeknou o ní svým přátelům a rodině. A hádejte co se stane pak? Neváhají udělat to samé, pokud mají špatnou zkušenost. Ve skutečnosti je pravděpodobnější, že zákazníci zanechají špatnou recenzi než dobrou. Je to nepříjemné, že?
Někdy budou lidé zlomyslní a zanechají špatnou recenzi, i když jejich popis nemusí být přesný. To se stává. Je to součást podnikání. Ale neměli byste to ignorovat, měli byste to vždy s daným klientem vyřešit. Než se však ponoříme do shromažďování a řešení doporučení klientů, podívejme se na to, proč jsou pro váš hodnocení salonu tak důležité.
Pověst vašeho salonu je v sázce
Ohlasy klientů pomáhají budovat dobrou pověst vašeho salonu. Posílí vaši značku a váš salon bude působit profesionálněji, důvěryhodněji a spolehlivěji.
Pomáhá vám s vaším SEO a dělá salon vyhledatelný na internetu
Žijeme v digitálním světě, což znamená, že recenze klientů se již nešíří pouze v knižním klubu. Nyní žijí online, což znamená, že Google a další vyhledávače tyto informace vyhledávají. Čím více recenzí máte, tím snáze se váš salon najde, když někdo hledá kadeřnictví, kosmetiku atd. A jakmile najdou váš salon online, většina pozitivních recenzí jim pomůže stát se klienty salonu.
Jak získat více pozitivních recenzí salonu
Dobře, takže víme, že na recenzích klientů záleží. Jak tedy povzbudit spokojené klienty, aby zanechali pozitivní recenze? Za prvé, a to nejdůležitější, dopřejte klientovi úžasný zážitek ve vašem salonu. Koneckonců, recenze nestojí za to, pokud není autentická. Ale řekněme, že jste svou zákaznickou zkušenost zdokonalili a nyní potřebujete pomoc se získáním dalších recenzí. Zde je několik věcí, které můžete vyzkoušet.
Požádejte klienty, aby zanechali recenzi, hodnotili váš salon
Ano, někdy vše, co musíte udělat, je jednoduše požádat! Pokud víte, že jsou se svými službami spokojeni, laskavě je požádejte, aby zanechali recenzi na Googlu nebo o tom napsali na sociálních sítích vašeho salonu.
Usnadněte si zanechání recenze. Po ošetření jim pošlete e-mail s žádostí o zanechání recenze.
- Propojte svou firemní stránku Google a sociální stránky. Dokonce můžete mít karty s komentáři/recenzemi a pole, když se hlásí, jestli dávají přednost psaní fyzické recenze.
- Přidejte odkaz na profil na Salony-krasy.cz s možností objednání online přes váš web, kde recenzi vidí i další klientky hledající vaše služby. Připisujte klientům body za doporučení v recenzi a zařaďte je do slosování o službu či produkt zdarma.
Dejte jim podnět, aby napsali recenzi
Můžete nastavit program pro hodnocení klientů. Pokaždé, když klient zanechá kladnou recenzi, může být zařazen do slosování o bezplatnou službu nebo produkt salonu.
Spusťte program doporučení.
To je trochu jiné, ale má stejný cíl. Vytvořte program doporučení pro své klienty. Pokaždé, když doporučí nového klienta salonu, mohou získat body, jakmile budou mít dostatek bodů, dostanou zdarma službu nebo produkt salonu.
Jak se vypořádat s negativními recenzemi salonu
Není možné se jim vyhnout. Dostanete nějaké špatné recenze. První věc, kterou byste se měli sami sebe zeptat, je toto: „Stalo se to skutečně a jak se z toho můžeme poučit, aby se to už neopakovalo?" Špatné recenze jsou dobrou příležitostí k identifikaci způsobů, jak můžete zlepšit své podnikání v salonu a vyhnout se nespokojeným klientům v budoucnu.
Poté, co zjistíte, co se stalo, je vždy dobré špatnou recenzi řešit. Nyní VELICE doporučujeme nikdy neodpovídat na špatnou recenzi, když na to nemáte náladu. Reagovat ze vzteku není nikdy dobrý nápad. Udělejte si čas na vytvoření zdvořilé odpovědi, která řeší obavy klienta. A pokud se vy (nebo některý z vašich stylistů) mýlíte, napravte to. Nabídněte jim při příští návštěvě bezplatnou službu nebo třeba bezplatný produkt. Pokud jste opravdu klientovi poskytli špatnou zkušenost s vašimi službami či personálem, napravte to. Dobrá autentická recenze může hodně pomoci, ale špatná autentická recenze může vážně poškodit.
Měli byste stále reagovat, i když klient zanechá příliš přehnanou a nenávistnou recenzi. Zůstaňte v klidu, vemte si čas na „vychladnutí“ emocí.
Zůstaňte zdvořilí. Ale VŽDY reagujte. Proč?
Ostatní lidé čtou recenze, a pokud uvidí, že váš salon vždy řeší problémy jejich klientů, jenom vás to v jejich očích posílí. Jde přece o vaši pověst. V této souvislosti byste měli reagovat i na kladné recenze. Dejte svým klientům vědět, jak moc si jich vážíte!
Nevyhýbejte se recenzím! Dobré nebo špatné, recenze klientů jsou velmi důležité pro úspěch vašeho salonu.
Foto: Adam Winger on Unsplash
Hledejte salony online na Salony-krasy.cz
Ať už hledáte kosmetičku nebo kadeřnici nebo profesionála na jakékoliv jiné ošetření pleti, či pouze potřebujete zrelaxovat, na Salony-krasy.cz najdete vše, co zrovna vaše tělo, vlasy, nehty, řasy potřebují nebo si zaslouží!