Pojďme si jednotlivé mýty rozebrat na drobné a zjistíme, které z nich se zakládají na pravdě
1. „Moji klienti nejsou na sociálních sítích“
Počet klientů na soc. sítích roste z roka na rok, mění se jejich účast na sítích – facebook klesá, Instagram roste
2. „Socialní sítě se nedají měřit“
S každým účtem v Business Manageru na Facebooku (pro firemní účty a plánovaní kampaní) získáte i přístup k analytické části, kde zjistíte, ve který čas vaši uživatelé chodí na sítě, jaký byl zásah vaší kampaně a další důležité metriky
3. „Sociální sítě jsou jenom pro získání nových klientů“
Sociální sítě jsou především o zábavě. Jsou navrženy tak, abyste se zabavily, a přitom shlédli reklamu, novinky nebo doporučení influencerů. Popravdě, sociální sítě jsou skvělé s propojením se se stávajícími klienty.
4. „Mohu ignorovat negativní hodnocení“
Každou online prezentaci byste si měli pečlivě hlídat, o to víc, že je pro nespokojené klienty snadnější své emoce vyjádřit v anonymitě z pohodlí domova. A právě vaše nereakce je špatným znamením pro potenciální klienty. Snažte se komunikaci navést na soukromou (aby se zprávy nezobrazovaly veřejně a domluvte se na případné kompenzaci) a pak požádejte klientku, aby se vyjádřila k záležitosti veřejným příspěvkem, že jste se s klientkou už domluvily a vše je nyní v pořádku
5. „Sociální sítě jsou zadarmo“
Sociální sítě nejsou zcela zadarmo, stojí vás mnoho času. A když si čas vynásobíte hodinou sazbou, zjistíte, že zadarmo opravdu nejsou.
6. „Příspěvky na soc. sítích jsou jenom o produktech a službách“
Tak to opravdu ne. Není nic otravnějšího než fan page, která v každém příspěvku promuje produkty a podněcuje fanoušky k nákupu. Nezapomínejte, že fan page je pro pobavení, interakci s fanoušky a zároveň edukaci klientů. Zkuste následující tipy na příspěvky, které zaujmou a zároveň zvýší míru prokliku.
Jak zajistit, aby sociální sítě pracovali pro vás?
Na začátku si uvědomte, co přesně pro vás sociální sítě mají dělat a co byste rádi dosáhli Chcete svými příspěvky získat likes/líbí se mi a získat hodnocení salonu? .. nebo je chcete použít na budování povědomí o salonu? .. nebo by bylo fajn získat nové klienty? .. nebo chcete získat silnou fanouškovskou základnu a stát se influencerem? .. nebo chcete své stávající klienty zabavit, nabídnout jim novinky a nabídky pro udržení jejich loajality? .. nebo chcete zveřejnit nabídku zaměstnání ve vašem salonu? .. nebo něco jiného?
Všechno začíná pochopením cíle proč být na sociálních sítích a co tím sledujete. Vytvořte si jednotlivé kroky, jak jednotlivých cílů dosáhnout a přizpůsobte jim vaše příspěvky, které budete prolínat s těmi edukativními či zábavními a náladovými.
Facebook tipy, jak vytvořit profil, kterému klienti důvěřují
Facebook (FB) není to co býval, kdysi vám postačilo založit fan page, zveřejňovat příspěvky a pomalu sledovat jak vám přibývají fanoušci. Nyní je ale vše jinak, FB je budován přímárne pro rodiny a přátele, kteří sdílejí obrázky a zážitky. Byznys jako je ten váš si musí viditelnost koupit. Můžete se sice spoléhat, že se vaše příspěvky zobrazí vašim fanouškům, opravdová síla FB ale tkví v placené reklamě.
Ukázka: Facebook fan page Tomas Arsov Hair & Beauty Institute
Co by na vašem fan page rozhodně nemělo chybět?
• Foto před a po • Ceník • Hodnocení klientů • Adresa, kde vás klienti mohou najít • Informace o salonu – telefon, otevírací doba, popis salonu
Co to znamená pro váš salon?
FB nabízí přehled demografických údajů o publiku jaký si jenom dokážete představit, proto je skvělý na cílení reklamy. Věděli jste, že na FB můžete dokonce nahrát soubor s e-maily vašich fanoušků a požádat ho o nalezení podobných klientů, před kterými zobrazí vaši reklamu. FB patří mezi nejlevnější formy inzerce. Ale musíte vědět jak na to. Naštěstí máte nás, rádi vám váš profil budeme zpravovat a navrhneme vhodnou strategii.
Jakými příspěvky na Facebooku zaujmout?
1. Představení zakladetele/lky
Hezká fotografie a pár vět o tom, jak vlastně vznikl Váš salon/firma a proč i nadále děláte práci s láskou.
2. Doplňovačka
Nabídněte fanouškům doplnit, co se jim do věty hodí dle jejich uvážení. Např. „Můj nejoblíbenější produkt na zimní ošetření pleti je _____________.“ Uvidíte, jak rádi se fanoušci zapojí.
3. Ukažte salon
Sdílejte foto salonu, kde trávíte čas a těšíte se na Vaše klienty – nutností je útulné prostředí nebo hrnek s čerstvou kávou pro vylepšení atmosféry
4. Naše mise
Proč jste ideálním místem pro Vaše klienty a na čem si zakládáte? Zveřejněte Vaše motto, čím se řídíte?
5. Náš bestseller
Promujte produkt/službu, na který jste obzvlášť hrdí a proč nesmí chybět v kabelce žádné klientky?
6. Partnerství
Ukažte kamarádství s podobným salonem/firmou v okolí, který může být zajímavým tipem pro Vaše klienty – kavárna, obchod s dobrůtkami nebo dizajnovým nábytkem.
7. Motivace pro tento měsíc
Motto nebo výrok, kterým se řídíte a vyjadřuje Váš postoj ke klientům nebo životu.
Instagram – jak zaujmout co nejvíc followerů
Instagram (IG) se stal nejoblíbenější platformou salonů v současnosti. A my se jim nedivíme. Je ideálním pro nehtařky, kadeřnice, vizážisty a další experty v beauty oboru. Je vizuální a přímo poukazuje na kvality salonu.
V porovnání s FB se vaše příspěvky zobrazí vašim followerům. Ne všem, ale ve větší míře, než je tomu u FB. Je oblíbenější u mladšího publika.
Abyste získali co nejvíce klientů skrz Instagram, nejdříve se snažte svými příspěvky zaujmout populaci na Instagramu, až pak je navedete na rezervaci služeb u vás.
Základem kvalitního profilu na Instagramu jsou kvalitní fotky. A ještě pár věcí k tomu.
Výstižné bio – na FB máte místa dostatečně, u IG si musíte vystačit s několika řádky a odkazem na web.
Jak zvládnout správu více sociální sítí? Pinterest, Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, LinkedIn
Ve svém článku jsem pokryla jenom FB a IG, protože jejich vliv na byznys je dokázán a přináší salonům největší efekt.