Barbora Marckx: "Je mi jedno, jakou kosmetiku používá Cameron Diaz, ale je-li to Éminence Organics, proč ne?"

Kategorie: Na slovíčko

Mojekrasa

Zajímá se o botaniku a účinky bylin, studovala holistickou medicínu. Život ji nejdříve zavál do USA a pak zpátky do Česka. Barbora Marcksx se ovšem nevrátila sama. Přivezla bio kosmetiku – Éminence.

Který produkt značky vás kdysi uhranul jako první?

Netřeskové produkty – krém a maska. Netřesk působí jako přírodní antibiotikum a zároveň je to sukulentní rostlina, která přirozeně zadržuje vodu. Umí ji „uskladnit“ a to samé dělá i v naší pleti. Pro mě byly její účinky tehdy ohromující.

K Éminence Organics jste se dostala v USA. Jak na tu dobu vzpomínáte?

Po studiích anglistiky v Českých Budějovicích jsem se v roce 20021 přestěhovala do Kalifornie a začala jsem tam studovat holistickou medicínu. A přivydělávala jsem si v denním SPA, kde měli tuto značku. Nadchla mě.

Jaké jste tehdy měla plány? Věnovat se holistické medicíně?

Ano, v USA to funguje tak, že holističtí lékaři pracují po boku těch s klasickým medicínským vzděláním. Jenže život to zařídil jinak… studium jsem na rok přerušila, udělala jsem si kosmetickou školu, a po celkem šesti letech jsem se na konec vrátila domů do Česka. Myslela jsem si, že se tu budu věnovat napůl celostní medicíně a napůl značce Éminence. Jenže lidé v roce 2008 na celostní přístup ještě moc neslyšeli, předběhla jsem dobu. Takže mi „zbyla“ Éminence.

Sblížení s Éminence ale také nebylo úplně jednoduché. Hlavní sídlo společnosti je ve Vancouveru a její zakladatel Boldijarre Koronczay pochází z Maďarska. Čím jste je uhranula, že jste dostala licenci obchodovat kosmetiku u nás?

To netuším. Prostě se to stalo.

Úplně sama jste v Česku rozjížděla značku, o které tady nikdo v životě neslyšel. Jak to šlo?

Velká dřina. Otevřela jsem si salon a sázela jsem na klasickou šuškandu, ale samozřejmě jsem musela i budovat brand. Platila jsem inzerci, snažila jsem se dostat jméno Éminence do médií.

Psala jste sama tiskové zprávy a nabízela rozhovory?

V podstatě ano. Bylo to někdy až úmorné. Ale nikdy jsem neztrácela víru, že naše produkty můžou u nás najít místo a uplatnění na trhu. Nikdy jsem nepochybovala, že moje práce má smysl.

Byla jste v kontaktu s Vacouverskou matkou?

Samozřejmě, ale jejich nejsilnější reklamní trumf – značka s původem ze staré dobré Evropy – z Maďarska, u nás neměla žádný význam. V USA je to sexy, ale v Česku maďarská značka nemá žádnou přidanou hodnotu. Vsadila jsme tedy na to, že jsem komunikovala lokální původ naší kosmetiky a ekologickou kvalitu. A tyto faktory se zrovna stávaly celospolečenským trendem.

Nabízíte stoprocentní kosmetické bioprodukty, čím je Éminence Organics výjimečná?

Stoprocentní biokosmetika nesmí obsahovat antibiotika, hormony ani pesticidy. Zato stoprocentní přírodní kosmetika je obsahovat může. Značka Éminence zanechává minimální uhlíkovou stopu, netestuje na zvířatech, masivně se angažuje v charitativních projektech, například se účastní projektu Forest for the future, kdy za každý zakoupený produkt, zasadí strom, podporuje Lékaře bez hranic.

Které momenty byly na cestě od roku 2008, kdy jste přijela z USA, do letošního klíčové?

Od začátku fungovaly salony a e-shop, ale léta jsem všechno dělala sama. V roce 2017 přišel zlom, už jsem nebyla schopná vše obsáhnout v jednom člověku, značka byla „těhotná“ dalším posunem a tak jsem svůj jednočlenný tým musela rozšířit.

Jak se vám pracuje s kosmetičkami? Mají ty, co se jim líbí Éminence, něco společného?

Často mají vyšší vzdělání než bychom třeba od kosmetiček čekali, mnoho žen, s nimž se setkávám, hledalo jiné pracovní směřování a našlo ji skrz kosmetický salon a značku Éminence.

Co vás naučil zakladatel a majitel značky Boldijarre Koronczay?

Moc se mi líbí jeho neformálnost, spontaneita nebo interakce s publikem při prezentacích. On se nebojí být jiný, zároveň má ohromné botanické znalosti a talent dotýkat se.

Když se věnujete s osobním nasazením školením nebo prezentacím a vkládáte do toho kus sebe, nevyčerpává vás to?

Naopak. Pro mě jsou samozřejmě důležité byznysové věci, ale naštěstí teď nemusejí být mojí prioritou. Mně zajímá, co vyzařuje z lidí, a do své práce vkládám svou osobnost.

Na webových stránkách Éminence se prezentují hollywoodské celebrity, které prý kosmetiku užívají. Je to podle vás dobrý marketingový tah?

Jsou lidé, které zaujme, že tuhle výbornou kosmetiku využili hvězdy amerického showbyznysu. Někomu je to jedno. Osobně si myslím, že důležité je, zda je produkt kvalitní, ne, zda ho používá třeba Cameron Diaz nebo Madonna.

Nestojí někdy proti sobě ta velká péče věnovaná zevnějšku prezentovaná luxusní značkou a zároveň ono „bio“, lokálnost, prostá přirozenost života, stárnutí, šedé vlasy a vrásky?

Krása je určitě dvojí: vnější a vnitřní a stejně takové je péče o sebe – vnější a vnitřní. Jako pečuji o svou duši, pečuji o svoje tělo, pro mě to nejsou oddělené nádoby. Myslím, že nejsem ani nepřirozeně umělá, ani žena z lesa. Starám se o sebe ze všech stran.

Barbora Marckx

  • Pochází z lékařské rodiny, vystudovala anglistiku.
  • V roce 2008 založila v Česku první salon Éminence.
  • Více informací na Eminence.cz

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře