Mirka Kulová: Zákaznice si u mě můžou dát nohy na stůl

Kategorie: Na slovíčko

Mojekrasa

„Vždycky jsem chtěla nabízet víc než ,jenʽ standard,“ říká kadeřnice Mirka Kulová. A její práce se vyplácí. Do svého salonu Marilyn ve Spišské Nové Vsi si nedávno přivezla Cenu veřejnosti pro Slovensko v soutěži Czech & Slovak Hairdressing Award 2019.

Co se po úspěšné soutěži změnilo ve vašem salonu? Zvýšil se zájem klientů?

Vnímám určitý posun. Nejvíce asi v tom, že klientky víc nebo líp chápou a oceňují, že se snažím poskytnout jim špičkové zacházení. Nikdy jsem netoužila mít obyčejné řadové kadeřnictví, malé jako dlaň, kde jsou dvě křesla, helma, umyvadlo a konec. Chci lidem nabízet nejvyšší komfort.

Jak tohle poznám, když vejdu do vašeho podniku?

Především je to velkorysý prostor. Zóna, kde čekají zákaznice, vypadá trochu jako obývací pokoj. Tam se můžou uvolnit, dát si zdarma kávu nebo jiné občerstvení, nabízíme například domácí koláčky. Myslím, že ten přechod zvenčí do klidu, do jiného „módu“ je důležitý. Kdyby někomu pomohlo k uvolnění, aby si dal nohy na stůl, nebudu se zlobit.

Potřebovala jste k doladění interiéru designérku nebo stylistku?

Především jsem plánovala funkční prostor zřízený tak, aby na sebe jednotlivé zóny navazovaly a zároveň poskytovaly dost prostoru i soukromí. Část, kde se myje, je skrytá, a místo pro stříhání a barvení není těsně u čekajících zákaznic. Základní koncept mi schválila i má kamarádka architektka a styl, barevné ladění a další věci jsem vymýšlela na vlastní pěst. Respektuji, že jsme v moderní budově. Myslím, že je dobré, když interiér kadeřnictví vnímá okolí, architekturu domu, čtvrť, kde se nachází. V salonu, kde je spoustu velkých prosklených stěn, jako v mém případě, nemá smysl navozovat násilně atmosféru francouzského venkova či staré Anglie, byť mám vintage velmi ráda.

Jakými cestami přijímáte objednávky klientek?

Máme více otevřených kanálů: facebook, instagram, telefon a e-mail. Přes ně se domluvíme, jak zhruba by měl účes vypadat. Nechávám si od klientky poslat fotku, abych věděla, jaké má vlasy a podle toho ladíme její představu. Když pak žena přijde do salónu, znovu společně probereme, jaký byl měl být ideální výsledek, pak je obvykle trochu času, aby se posadila, daly si kávu nebo koláček a můžeme jít pracovat.

Zvládáte všechny objednávky přes všechny sítě vyřizovat hned?

Upřímně, je to někdy dost náročné. Telefonáty vyřizuji pokud možno hned, on-line objednávky vždy večer. Klientkám to vyhovuje. Je pro ně dokonce příjemnější a pohodlnější dohodnout termín přes sociální sítě. A do druhého dne mají termín. Na této strategii nic měnit nehodlám. Webové stránky nemám, nepovažuji to za nutné.

Při platbě berete karty? A jak řešíte v případě platby kartou dýško?

Bereme karty i hotovost. Dýško nemáme nijak při platbě kartou přednastavené, nechávám to zcela na zákaznicích.

V týmu máte jednu kolegyni. Je vám takto malý tým příjemný?

Ano. S Radkou spolupracujeme tři roky, přišla ke mně jako učnice ze školy a já jsem si ji vychovala. Vyhovuje mi, že má stejné návyky a způsob práce jako já. Pro většinu klientek jsme vzájemně zastupitelné, což je velká výhoda pro obě strany. Teď, když jsem na mateřské, přebrala Radka některé moje klientky a všichni jsou spokojeni. Jen společenské účesy dělám výhradně já.

Co když chce klientka výhradně vaše služby?

Většina chce prostě k nám do salonu. Pokud někdo žádá výhradně mě, hledáme společný termín. Pracuji tři až čtyři dopoledne v týdnu.

Jak zasáhla mateřská dovolená do vaší práce?

Naštěstí ne zásadně. Vracela jsem se postupně. Dceři budou dva roky, starší syn je už dvanáctiletý. Ze začátku jsem dělala jen svatby, teď tedy chodím několikrát v týdnu vždy po dohodě s partnerem tak, abychom se vystřídali u dcery. Mám velké štěstí, ne každá kadeřnice má muže s flexibilnější pracovní dobou či jiné vhodné zázemí. A když na dva tři roky vypadnete z oboru, je opravdu těžké se vracet, každá stagnace je riziko.

Určitě vnímáte nové trendy týkající se technologií nebo přístrojů. Přijímáte ráda novinky?

Kadeřníci a kadeřnice jsou velká komunita, všichni zkoušíme různé věci a sdělujeme si zkušenosti, radíme si. Spoustu novinek jsem třeba ani nevyzkoušela, protože s nimi nebyli spokojeni moji kolegové. Na druhou stranu, každý má svůj styl. Někdo má kompletní zázemí od jedné firmy, já mám na barvení, přístroje a styling různé značky: protože jedině tak jsem našla vše přesně v takové kvalitě, jaká mi vyhovuje.

Jak vidíte budoucnost salónu třeba za deset let? Chcete expandovat?

Určitě ano, stále jsme jen dvě a časem by bylo určitě dobré rozšířit tým. Ze začátku třeba jen o jednoho člověka. Asi bych si zase vychovala učnici a udělala to stejně jako s Radkou: zpočátku by byla moje pravá ruka a dělala všechno se mnou a pak se by se postupně osamostatňovala. Upřímně, někdo by se nám hodil už teď. Co se týká například rozšiřování služeb, nebránila bych se tomu, ale samozřejmě je vždy těžké s více lidmi ručit za opravdu špičkovou úroveň služeb.

Mirka Kulová (31)

  • Působení v oboru: 10 let má vlastní salon
  • Specializace: dámská kadeřnice / dámské společenské účesy
  • Majitelka: Vlasové štúdio Marilyn ve Spišské Nové Vsi
  • Největší úspěch kariéry: Cena veřejnosti pro Slovensko v soutěži Czech & Slovak Hairdressing Award 2019.
  • Nejtěžší chvíle kariéry: Těžké chvíle jsem zatím chvála Bohu neměla a věřím, že nikdy nebudou :-) Ale, musela jsem se naučit říkat NE, abych neokrádala samu sebe o „život“.

Mohlo by vás zajímat:

Fotografie

Komentáře