Denisa Jasinská: Na začátku nám pomohla hlavně šeptanda

Kategorie: Na slovíčko

Mojekrasa

Od začátku šla Denisa Jasinská trochu proti proudu. Projekt české značky Essenté rozjížděla v době ekonomické krize a místo levného průměru nabídla vynikající kvalitu. Teď, po více než pěti letech úspěšného provozu firmy, si může dovolit hodnotit.

Jaké vlastnosti byste na sobě zpětně nejvíc ocenila. Co vám pomohlo firmu rozjet a postavit na vlastní nohy?

Myslím, že to byl můj smysl pro pořádek. Nesnáším chaos. Mám ráda důslednost a také preciznost a systematičnost. To si myslím, že se zpětně dost vyplácí. Zároveň jsou tohle přesně ty vlastnosti, které asi nejvíc vytáčejí mé zaměstnance – protože to samé vyžaduji i po nich, což se jim zdá občas samozřejmě zbytečné.

Jste rodinný podnik. Jaké výhody a nevýhody takovýto charakter firmy nese?

Velikou výhodou je, že dobře znáte lidi kolem sebe, jejich schopnosti, nasazení, charakter, limity. Myslím, že mám obrovské štěstí a výhodu v tom, že se lidi ve firmě v napjatých situacích dokážou semknout a dost se pro mne a firmu obětovat. A moc si toho vážím. Na druhou stranu je to samozřejmě pro mne daleko větší závazek.

Na celou „věc“ jste šli velmi profesionálně: výzkum trhu, vlastní vývoj. Jaké faktory byly na tomto procesu zásadní a co třeba překvapivě nemělo moc smysl?

Nejdůležitější byl určitě vlastní vývoj. Pro nás je velmi důležité, aby zákazníci byli s našimi produkty spokojeni. A to je možné jen tehdy, když jsme se svými výrobky spokojeni i my. A co nemělo smysl? To si teď rychle neuvědomuji. Myslím, že všechno, co jsme dělali a děláme, smysl mělo, a i když se ne všechno vždy zcela vydařilo, tak nás to zase posunulo někam dál nebo jiným směrem. A to je vlastně vždycky ku prospěchu.

Líbí se vám stále vizuální image značky? Logo či design obalů – udělala byste něco jinak?

Určitě ne. Právě tohle byla jedna z věcí, na kterou jsem opravdu pyšná a která se, myslím, velmi povedla. Spousta věcí se časem okouká a zevšední, ale to se mi u našich přípravků ještě nestalo. Na začátku jsme měli šťastnou ruku při výběru reklamní agentury, která vše vytvořila velmi nadčasově, takže jsem se vším stále spokojená. A máme i zpětnou vazbu od našich zákazníků a obchodních partnerů, že se jim věci líbí.

Co jste se naučila jako manažerka? Například jaký způsob komunikace se vám osvědčil při vedení lidí a při jednání s úřady?

Osvědčila se mi přímočarost a upřímnost. Ne všem je to samozřejmě příjemné, ale alespoň každý ví, na čem je.

Jakou máte reklamní, PR a marketingovou strategii, respektive které základní komunikační kanály pro svou značku využíváte – a proměňovaly se nějak v průběhu času?

Ze začátku jsme neměli vůbec nic. Všechny peníze šly do vývoje a výroby produktů, takže na nějaký marketing nebyl čas ani prostředky. Zpočátku byla takovým prvním komunikačním kanálem takzvaná šeptanda, tedy doporučení kosmetiček, které s našimi přípravky pracovaly, a doporučení našich známých. Až postupně jsme začali využívat některých PR služeb a v loňském roce jsme přidali i rozhlasovou reklamu. Je to takový komunikační mix – PR, on-line, rádio, sociální sítě… A co se týká marketingu, zatím ještě nemáme ucelenou marketingovou koncepci, to je jedna z hlavních priorit, kterou plánujeme pro letošní rok.

Hrají pro vás web a jeho obsah důležitou roli?

Důležitý je zejména e-shop. Je to naše hlavní prodejní platforma. Snažíme se tam dávat maximum informací o produktech, aktivních látkách a podobně. Už několik let také máme vlastní kosmetický blog Inspirace.essen­te.cz, kde přinášíme užitečné rady a tipy, jak pečovat o pleť. S naším příběhem i s celým našim týmem se všichni příznivci značky Essenté můžou seznámit na našich webových stránkách. essente.cz/#story eshop.essente­.cz/page/tym-essente

Jak ladíte propagaci značky na sociálních sítích?

Osobně nejsem typ, který holduje sociálním sítím a tráví na nich spoustu času. Takže sociální sítě jsou malinko naše slabina. Ale chápu, že v současné době je tato forma komunikace pro firmu důležitá a bez ní to nejde, proto jsme loni najali posilu do týmu, která vše postupně ladí.

Čím se lišíte od jiných českých značek, například od Dermacolu?

Od značky Dermacol se lišíme hlavně tím, že naše kosmetika není k dostání v žádné drogistické distribuční síti. Cílíme zejména na profesionály, kteří naši kosmetiku využívají při své práci a následně ji doporučují svým klientům. Naše cesta k zákazníkovi vede většinou přes kosmetičku. Samozřejmě existuje i možnost koupit si výrobky Essenté koupit prostřednictvím našeho e-shopu.

Máte nějaký klíč pro vybírání nových kosmetiček?

Je pro nás velmi důležité, aby se s kosmetikou Essenté seznámily, věděly, jak funguje, a naučily se s ní správně pracovat. Proto jim nabízíme celou řadu školení a jsme velmi rádi, že je navštěvují. Pravidelně se také účastníme kosmetických veletrhů, nabízíme i vybavení do salonů, jako jsou ručníky, plakáty, stojánky, letáčky, katalogy, profi oblečení a tak dále.

Kolik hodin denně pracujete a jak odpočíváte?

Když jsme začínali, pracovala jsem od nevidím do nevidím, ale nyní se snažím dodržovat „normální“ pracovní dobu. Musím myslet i na sebe, a hlavně na rodinu, která mě také potřebuje. Ale když je to nutné, tak samozřejmě pracuji i přes čas. Relaxuji hlavně při sportu, krásně si tam vyčistím hlavu, moc mi to pomáhá. Ale odpočinu si i u dobré kávy a sklenky vína.

Co vám na vaší práci dává největší smysl?

To, že něco hmatatelného vyrábíme. Vidíme za sebou konkrétní produkty. A když je pak někdo pochválí, je to pro nás největší odměna.

Denisa Jasinská

  • Původní profesí je zdravotní sestra.
  • Rodinnou značku Essenté uvedla na trh v roce 2015.
  • Nyní má 13 zaměstnanců, kosmetiku dodává do stovek salonů a vyváží do 5 zemí: na Slovensko, do Polska, Německa, Portugalska a Pákistánu.
  • Její životní motto je: Všechno zlé v životě je pro něco dobré. Život nám dává lekce, abychom se vyvíjeli.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře