16 marketingových tipů pro salon - část 2/3 - stávající klienti

Kategorie: Pro odborníky

Mojekrasa

Hlavní téma druhé části 16 marketingových tipů pro salon jsou stávající a spokojení klienti. Každý z nás si jistě uvědomuje, že je to to nejcennější aktivum každého podnikatele.

Následující rady a tipy se zaměří na práci se stávajícími klienty, podporu jejich věrnosti a hlavně jak těchto klientů využít pro získání nových klientů a zvýšení tržeb a zisků salonu.

Zjišťujte potřeby svých klientů

Každý klient má různé návyky, přání a touhy. Je dobré tyto věci neustále sledovat. A mnohdy se těmto požadavkům i přizpůsobit. Dále je také potřeba sledovat, jak jsou zákazníci s Vaším salonem spokojeni, jestli náhodou není něco, co by zlepšili, nebo naopak co jinde nedostanou a co u Vás obdivují. Jak ale poznáte, jaké potřeby klienti mají, nebo jak vnímají Váš salon včetně všech pozitivních a méně pozitivních věcí?

Neustále se dotazujte – například když klienta opečováváte při nějaké službě. Někteří jsou však stydlivý, a pokud by věděli o nějaké méně pozitivní věci, která se u Vás v salonu děje, možná by Vám to neřekli. Proto si třeba vytvořte anonymní dotazník, kde se klientů zeptáte, co se jim u Vás v salonu líbí, a co by naopak zlepšili. Tyto odpovědi jednou za čas vyhodnoťte a vyvoďte patřičná opatření.

Tvořte věrnostní programy

Je dokázáno, že 20 % Vašich zákazníků tvoří 80 % procent Vašich tržeb. Hýčkejte si tyto zákazníky. Podporujte co nejvíce jejich věrnost. Ideální cesta, jak podpořit stálou věrnost k Vašemu salonu, je vymyslet nějaké věrnostní programy.

Můžete například říci, že každou 5 návštěvu dostanou 50 % slevu. Nebo pokud u Vás v jednom roce utratí částku větší než X tisíc korun, budou mít celý příští rok, VIP kartičku, která je bude opravňovat ke slevě 10 % na veškeré služby, které Váš salon nabízí.

Abyste nemuseli, tyto údaje hlídat, kdo má nárok na jakou slevu atd., poohlídněte se po nějakém softwaru, který toto ohlídá za Vás. Ušetří Vám to spoustu času s tímto spojenou administrativou.

Zaměřte se na doporučení

Není lepší reklamy, než když se o Vašem salonu zmíní Váš spokojený stávající klient. Proto neustále motivujte své spokojené zákazníky, aby doporučovali Váš salon. Můžete si například vytisknout slevové kartičky, které dáte svým klientům, aby je rozdali mezi své známé. Pokud k Vám pak přijde nový zákazník s touto kartičkou, poznamenejte si, kdo mu tu kartičku dal.

Aby tento krok byl výhodný nejenom pro Vás, ale i pro klienta, který kartičky rozdal, je dobré tohoto klienta odměnit nějakým dárkem. V budoucnu bude mít i nadále motivaci Váš Salon doporučovat, protože uvidí, že i on z toho má osobní prospěch.

Podporujte prodej svých výrobků

Pokud prodáváte v salonu i nějaké profesionální výrobky, zaznamenávejte si, co si jaký zákazník kupuje. A při dalších návštěvách tyto informace využijte. Pokud si například paní Nováková většinou kupuje krém pro mastnou pleť, nemá cenu se jí snažit nabídnout krém proti vráskám, protože ten si nejspíš nekoupí…

Ale pokud využijete informace, že si často kupuje právě krém pro mastnou pleť, a jen tak oklikou se poptáte, jak je s tím krémem spokojená, a jestli ji náhodou nedošel, s dost velkou pravděpodobností si ho koupí znovu.

Paní Nováková totiž dost možná už šla do salonu s myšlenkou, že si ho koupí, ale pokud byste se nepřipomněli, tak by na to mohla zapomenout, a tento výrobek si pak koupit jinde. A Vy byste naprosto zbytečně přišli o téměř jisté příjmy.

Dejte klientům vzorek na vyzkoušení

S podporou prodeje úzce souvisí i tento bod. Jednou za čas dejte některým klientům vzorek nového přípravku zdarma na vyzkoušení. Tuto informaci si opět ke klientovi poznamenejte, a v budoucnu ji zúročte. Až přijde klient příště, opět se zeptejte, jak se mu vzorek líbil, zda splnil očekávání, a jestli mu můžete nabídnout celou lahvičku.

Pokud jste mu nabídli kvalitní vzorek, a připravíte pro něj ještě nějakou speciální nabídku (akce 2 + 1 zdarma), opět máte velkou šanci na úspěšný prodej.

V příštím, posledním dílu 16 tipů pro marketing salonu se zaměříme na fenomén dnešní doby – internet. Budeme se věnovat online marketingu, druhé výkladní skříni Vašeho salonu.

Povíme si, jaké kroky můžeme udělat pro to, abychom podporovali prodej našich výrobků a služeb 24 hodin denně, i když spíme. Řekneme si, jak vylepšit Vaše webové stránky, jak využívat posledních trendů na internetu pro zviditelnění Vašeho salonu a mnoho dalšího.

Autor: Beautis.cz

Komentáře