• Chcete přilákat 20 nových klientů měsíčně, zvýšit návštěvnost webu nebo čtenost blogu, počet fanoušků na sociálních sítích a jejich interakce atd.? • Dejte si pozor na přílišná očekávání. Ohlédněte se do minulosti a zkuste reálně zvážit přínos předešlých marketingových aktivit.
1. Uvědomte si, s kým komunikujete, a mluvte jejich jazykem
Je důležité vědět, kdo je vaše cílová skupina, se kterou pracujete. Při komunikaci se svými klienty se musíte vcítit do jejich kůže a přizpůsobit se jejich emocím, potřebám, touhám a tomu, co hledají.
2. Mějte přehled aneb vytvořte si online marketingový kalendář
• Zkuste si vytvořit kalendář / ediční plám pro své aktivity na sociálních sítích / blogu • Zvýrazněte si v kalendáři důležité kampaně v roce, nezapomeňte na Vánoce, Velikonoce, Den matek, Mezinárodní den žen apod. • Uveďte veškeré digitální kanály, které pro kampaň využijete – web, Facebook, Instagram, YouTube?
3. Zaměřte se na soulad mezi online a offline komunikací
Pravidla pro budování značky pro online a offline komunikaci jsou totožná. Je potřeba komunikovat s klientem stejným stylem, vybudovat stejnou atmosféru i vizuální identitu. Co to pro vás znamená v praxi? Když se potenciální klient podívá na váš Facebook a následně na foto salonu na vašem webu, oba musí být v souladu. Jedná se o důležitý bod, na který mnoho salonů krásy zapomíná.
4. Prezentujte se responzivním webem
5. Věděli jste, že podíl zobrazení stránek na mobilních zařízeních přesahuje 50 %? Zkoušeli jste se někdy na svůj web podívat na počítači, telefonu i na tabletu? To, aby byl web přizpůsoben pro všechna uvedená zařízení, je základ, který nesmíte opomenout, pokud chcete získat nové klienty. Je web použitelný? Může se klient objednat, najde snadno informace, které hledá?
6. Začněte psát blog
Kvalita podle Googlu stále vítězí nad kvantitou. Google totiž dává přednost webům, které pravidelně aktualizují obsah na webu relevantními texty. Pro začátek si stanovte četnost přidávání novinek jednou za měsíc. Dejte si velký pozor na kvalitu textů! Profesionálně zpracovaný článek (nejlépe z rukou zkušeného copywritera) je ideálním obsahem.. Kvalitní článek navíc budou vaši fanoušci pravděpodobně sdílet na sociálních sítích, čímž udělají kus práce za vás, a vy tak získáte prezentaci online zdarma.
7. Buďte osobití a profesionální zároveň
Máte vyšperkované webové stránky? A jak jsou na tom vaše sociální sítě? Koresponduje vzhled a kvalita příspěvků? Celkový dojem i ze špičkového webu mohou pokazit chaotické příspěvky na Facebooku. Na sociální sítě nepatří soukromé fotky, které se netýkají vaší práce. • Uvědomte si, že nemusíte být všude. Zvolte si max. dvě sociální sítě (Facebook, Instagram), ve kterých se dobře orientujete, a věnujte jim maximální péči
8. Zkuste prezentovat svůj salon na YouTube
Video je formátem, který v posledních letech válcuje všechny ostatní formy obsahu. Neváhejte tedy vložit video z proměny nebo zákroku nejen na web, ale také na YouTube a sociální sítě.
9. Mějte na paměti, že email marketing žije
Email marketing a newslettery patří mezi nejsilnější zbraně, které můžete využít ve svůj prospěch. Proč byste se měli zaměřit právě na tuto formu marketingu a jak? • Je velmi cenově přístupný, např. americká platforma Mailchimp nabízí doručení zdarma na 2000 kontaktů v databázi • E-mail používá více lidí než sociální sítě • Je přehledně měřitelný (snadno zjistíte, kolik e-mailů bylo doručeno, kolik otevřeno a kdy)
Tip: Rozesílané e-maily personalizujte a zaměřte na různé typy klientů (pravidelní klienti, nováčci). Využívejte rozmanité typy příspěvků (připomenutí se, informace o nové akci v salonu, představení nové značky v salonu, přání k svátku)
Doby, kdy postačovalo mít podprůměrnou webovou stránku a narychlo seskládaný Facebook, jsou již nenávratně pryč. Úspěšné salony chápou, že je nutné investovat čas, peníze a snahu k tomu, aby byly vidět, propojily se s novými i existujícími klienty, a tím posilovaly svou značku napříč online marketingovými kanály.
Přeji vám mnoho úspěchů při plánování a tvorbě online strategií!
Lucia Krivdová