Jak na to, aby sociální sítě pracovaly pro vás?

Kategorie: Pro odborníky

Mojekrasa

Určitě se mnou budete souhlasit, že mnoho salonů nebo jiných zařízeních poskytující služby dávají do sociálních sítí až příliš snahy, a i přesto se to nepromítá do odezvy ze strany klientů či zvýšení počtu objednávek. Od vzniku sociálních sítí se postupně vynořily mýty ohledně jejich efektu, které se budeme snažit vyvrátit nebo potvrdit.

Pojďme si jednotlivé mýty rozebrat na drobné a zjistíme, které z nich se zakládají na pravdě

1. „Moji klienti nejsou na sociálních sítích“

Počet klientů na soc. sítích roste z roka na rok, mění se jejich účast na sítích – facebook klesá, Instagram roste

2. „Socialní sítě se nedají měřit“

S každým účtem v Business Manageru na Facebooku (pro firemní účty a plánovaní kampaní) získáte i přístup k analytické části, kde zjistíte, ve který čas vaši uživatelé chodí na sítě, jaký byl zásah vaší kampaně a další důležité metriky

3. „Sociální sítě jsou jenom pro získání nových klientů“

Sociální sítě jsou především o zábavě. Jsou navrženy tak, abyste se zabavily, a přitom shlédli reklamu, novinky nebo doporučení influencerů. Popravdě, sociální sítě jsou skvělé s propojením se se stávajícími klienty.

4. „Mohu ignorovat negativní hodnocení“

Každou online prezentaci byste si měli pečlivě hlídat, o to víc, že je pro nespokojené klienty snadnější své emoce vyjádřit v anonymitě z pohodlí domova. A právě vaše nereakce je špatným znamením pro potenciální klienty. Snažte se komunikaci navést na soukromou (aby se zprávy nezobrazovaly veřejně a domluvte se na případné kompenzaci) a pak požádejte klientku, aby se vyjádřila k záležitosti veřejným příspěvkem, že jste se s klientkou už domluvily a vše je nyní v pořádku

5. „Sociální sítě jsou zadarmo“

Sociální sítě nejsou zcela zadarmo, stojí vás mnoho času. A když si čas vynásobíte hodinou sazbou, zjistíte, že zadarmo opravdu nejsou.

6. „Příspěvky na soc. sítích jsou jenom o produktech a službách“

Tak to opravdu ne. Není nic otravnějšího než fan page, která v každém příspěvku promuje produkty a podněcuje fanoušky k nákupu. Nezapomínejte, že fan page je pro pobavení, interakci s fanoušky a zároveň edukaci klientů. Zkuste následující tipy na příspěvky, které zaujmou a zároveň zvýší míru prokliku.

Jak zajistit, aby sociální sítě pracovali pro vás?

Na začátku si uvědomte, co přesně pro vás sociální sítě mají dělat a co byste rádi dosáhli Chcete svými příspěvky získat likes/líbí se mi a získat hodnocení salonu? .. nebo je chcete použít na budování povědomí o salonu? .. nebo by bylo fajn získat nové klienty? .. nebo chcete získat silnou fanouškovskou základnu a stát se influencerem? .. nebo chcete své stávající klienty zabavit, nabídnout jim novinky a nabídky pro udržení jejich loajality? .. nebo chcete zveřejnit nabídku zaměstnání ve vašem salonu? .. nebo něco jiného?

Všechno začíná pochopením cíle proč být na sociálních sítích a co tím sledujete. Vytvořte si jednotlivé kroky, jak jednotlivých cílů dosáhnout a přizpůsobte jim vaše příspěvky, které budete prolínat s těmi edukativními či zábavními a náladovými.

Facebook tipy, jak vytvořit profil, kterému klienti důvěřují

Facebook (FB) není to co býval, kdysi vám postačilo založit fan page, zveřejňovat příspěvky a pomalu sledovat jak vám přibývají fanoušci. Nyní je ale vše jinak, FB je budován přímárne pro rodiny a přátele, kteří sdílejí obrázky a zážitky. Byznys jako je ten váš si musí viditelnost koupit. Můžete se sice spoléhat, že se vaše příspěvky zobrazí vašim fanouškům, opravdová síla FB ale tkví v placené reklamě.

Ukázka: Facebook fan page Tomas Arsov Hair & Beauty Institute

Co by na vašem fan page rozhodně nemělo chybět?

• Foto před a po • Ceník • Hodnocení klientů • Adresa, kde vás klienti mohou najít • Informace o salonu – telefon, otevírací doba, popis salonu

Co to znamená pro váš salon?

FB nabízí přehled demografických údajů o publiku jaký si jenom dokážete představit, proto je skvělý na cílení reklamy. Věděli jste, že na FB můžete dokonce nahrát soubor s e-maily vašich fanoušků a požádat ho o nalezení podobných klientů, před kterými zobrazí vaši reklamu. FB patří mezi nejlevnější formy inzerce. Ale musíte vědět jak na to. Naštěstí máte nás, rádi vám váš profil budeme zpravovat a navrhneme vhodnou strategii.

Jakými příspěvky na Facebooku zaujmout?

1. Představení zakladetele/lky

Hezká fotografie a pár vět o tom, jak vlastně vznikl Váš salon/firma a proč i nadále děláte práci s láskou.

2. Doplňovačka

Nabídněte fanouškům doplnit, co se jim do věty hodí dle jejich uvážení. Např. „Můj nejoblíbenější produkt na zimní ošetření pleti je _____________.“ Uvidíte, jak rádi se fanoušci zapojí.

3. Ukažte salon

Sdílejte foto salonu, kde trávíte čas a těšíte se na Vaše klienty – nutností je útulné prostředí nebo hrnek s čerstvou kávou pro vylepšení atmosféry 

4. Naše mise

Proč jste ideálním místem pro Vaše klienty a na čem si zakládáte? Zveřejněte Vaše motto, čím se řídíte?

5. Náš bestseller

Promujte produkt/službu, na který jste obzvlášť hrdí a proč nesmí chybět v kabelce žádné klientky?

6. Partnerství

Ukažte kamarádství s podobným salonem/firmou v okolí, který může být zajímavým tipem pro Vaše klienty – kavárna, obchod s dobrůtkami nebo dizajnovým nábytkem.

7. Motivace pro tento měsíc

Motto nebo výrok, kterým se řídíte a vyjadřuje Váš postoj ke klientům nebo životu.

Instagram – jak zaujmout co nejvíc followerů

Instagram (IG) se stal nejoblíbenější platformou salonů v současnosti. A my se jim nedivíme. Je ideálním pro nehtařky, kadeřnice, vizážisty a další experty v beauty oboru. Je vizuální a přímo poukazuje na kvality salonu.

V porovnání s FB se vaše příspěvky zobrazí vašim followerům. Ne všem, ale ve větší míře, než je tomu u FB. Je oblíbenější u mladšího publika.

Abyste získali co nejvíce klientů skrz Instagram, nejdříve se snažte svými příspěvky zaujmout populaci na Instagramu, až pak je navedete na rezervaci služeb u vás.

Základem kvalitního profilu na Instagramu jsou kvalitní fotky. A ještě pár věcí k tomu.

Výstižné bio – na FB máte místa dostatečně, u IG si musíte vystačit s několika řádky a odkazem na web.

Jak zvládnout správu více sociální sítí? Pinterest, Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, LinkedIn

Ve svém článku jsem pokryla jenom FB a IG, protože jejich vliv na byznys je dokázán a přináší salonům největší efekt.

Komentáře

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde