Jak na to, když toužíte vybudovat silnou značku salónu?

Kategorie: Pro odborníky

Mojekrasa

Znáte termín brand building alias budování značky? Pokud ne, vězte, že se vám pár informací o tom, jak to probíhá, může hodit, obzvlášť pokud chcete komunikaci svého salónu krásy jednou provždy vzít pevně do svých rukou. Vybrali jsme pro vás to základní, co byste měli o budování značky vědět.

Co je brand building?

Brand building v překladu znamená budování značky. Značky salonu či studia za účelem vytvoření dlouhodobého vztahu mezi značkou (brandem) a klientem. Jedná se o proces, který probíhá přímo v mysli každého zákazníka. V ideálním případě, a pokud je podoba značky dostatečně lákavá a konzistentní, pak klient vyhledá v záplavě jiných právě tu značku, která je jeho srdci nejblíže. A to může být ta vaše!

Jak na to, když se pouštíte do budování značky?

Promyslete identitu své značky a té se držte. Budete klientovi tykat nebo vykat? Budete familiární, nebo vážní? Promyslete, jací vlastně jste a na jaké identitě značky budete stavět. Pokud nevíte, jak na to, zkuste si svůj podnik představit jako živou osobnost. Jaká bude? Jak bude mluvit, co bude říkat? Jaké barvy bude mít ráda?

Pokuste se odlišit. Deset stejných salónů, deset stejných studií… Podle jakého klíče má klient vybírat? Pokuste se odlišit od konkurence! Vyzdvihněte, co skutečně umíte, jací jste a co děláte. Pokud se u vás zabaví dítě čekající na maminku, mluvte o tom, že jste rodinný salón. Pokud nabízíte jedinečné služby (třeba možnost objednat se online přes Facebook nebo váš web), nezapomeňte to zmínit. Pokud běžně navštěvujete své klienty doma a masírujete je přímo v jejich obývacím pokoji, využijte toho. Nemusíte se snažit extrémně vyniknout za každou cenu, avšak nepokoušejte se být stůj co stůj stejní jako ostatní.

Získejte důvěru. Důvěra je základ jakéhokoliv vztahu, a to včetně vztahu vaší značky se zákazníky. Mluvte proto srozumitelným jazykem, dodržujte sliby, nelžete, vyvarujte se nepříjemných překvapení, řekněte jasně a srozumitelně, kdo jste a uveďte své kontaktní údaje, případně doložte své reference. Nejlépe vše naráz.

Buďte konzistentní. Vizuální identita, váš písemný projev i osobní komunikace se zákazníkem – v tom všem se snažte být konzistentní. I v běžném životě se vám lépe jedná s někým, kdo není problematicky čitelný, ale naopak tušíte, co od něj očekávat. Proč by měla být vaše značka jiná?

Buďte trpěliví. Stejně jako nějaký čas trvá, než mezi sebou lidé vybudují dostatečnou důvěru, trvá rovněž, než vybudujete důvěryhodnou a dobře známou značku. Nespěchejte proto, a neházejte flintu do žita, když se to nepodaří za měsíc.

Nevyhýbejte se komunikaci. Pokud už jednou vlastníte sociální sítě či jakákoliv jiná média, komunikujte se svými fanoušky. Raďte jim, pochvalte je nebo s nimi jen tak tlachejte. Ve svém vyjadřování ale zachovávejte svůj styl a integritu značky.

Čtěte také

Komentáře