Jak zdokonalit první dojem z vašeho salónu?

Kategorie: Pro odborníky

Mojekrasa

Recepce kosmetického salónu je první místo, které klient spatří, jakmile vstoupí do vaší provozovny. Pojďme se podívat, co udělat, aby vypadala patřičně k světu.

Víte už delší dobu, že recepce patří ke slabým místům vašeho podniku? Nemusíte mít obrovský rozpočet na její rekonstrukci. Pojďte se s námi podívat, jaké jednoduché kroky můžete podniknout, aby se z ní stalo příjemné místo.

Propagační letáky. Ach ten pultík. Obvykle je plný nejrůznějších letáků, z nichž nejméně polovina nemá s vaším podnikáním nic společného. Každý přijde, prosí a vy nemáte srdce říct ne. Co teď? Buďte tvrdí a vyhoďte je! Ponechte jen ty, které souvisí s tím, co děláte. Také je umístěte na jedno místo, ideálně do stojanu, klidně vlastnoručně vyrobeného.

Doplňkové produkty. Máte-li na prodej doplňkové produkty, vytvořte pro ně speciální místo, pečlivě je popište (nejméně je pojmenujte, pokud se jedná o specifický typ zboží, napište o něm pár slov) a označte je cenou.

Renovace nábytku. I samotný nábytek už něco pamatuje, ale momentálně nemáte dostatečný kapitál na nákup nového? Pokuste se jej alespoň sladit do jednotných barev. Využít můžete například barevné laky či tapety, které i starý nábytek příjemně oživí.

Umístění loga a informací. Zapomenout byste neměli ani na vhodné (ale zároveň vkusné!) umístění svého loga a základních informací, které potřebují vaši klienti znát. Na viditelné místo proto zkuste umístit ceník, kontaktní údaje či odkaz na váš profil na sociálních sítích.

Čekárna. I přesto, že se vaši klienti objednávají předem, málokdo dorazí na čas. Velká část zákazníků proto nejméně několik minut čeká na recepci, než se dostane na řadu. Pokud je to možné, pořiďte sedačku, křesílka. Nebo je nechejte vyrobit. V kurzu je například účelný a pohodlný nábytek z palet.

Technologie. Bez připojení k Wi-Fi se dnes neobejdete. Zajistěte proto, že bude možné se na recepci k internetu připojit a na viditelné místo vystavte jméno připojení a heslo. Pokud nemáte platební terminál, zauvažujte o jeho nákupu. S nástupem bezkontaktních karet zákazníci využívají kreditky i pro malé platby.

Lidský faktor. Recepce jako taková může vypadat skvěle, a přesto to nemusí fungovat. Proč? Kvůli recepční samotné. Pokud víte, že spolupráce se stávající zaměstnankyní či zaměstnancem zkrátka nefunguje, nebojte se být razantní. Nemáte-li zrovna v hledáčku jiného člověka, vězte, že rezervační systém může nahradit recepční. Pokud nepotřebujete osobně uvítat klienta při příchodu a využíváte recepční jen na příjem objednávek, systém vám ušetří finance a navíc vám poskytne spoustu informací pro lepší řízení podniku.

Komentáře