Jsme čím dál větší gurmáni. Není nám jedno, co jíme, hledáme kvalitu a vynikající chuťové zážitky. Právě na vlnu tohoto trendu je naladěn Festival chutí, který pomáhá české veřejnosti v rozšiřování kulinářských obzorů. A proč Vůně jara? Šlo o příležitost ochutnat jedinečné speciality připravené ze sezónních surovin, kterými na hosty restaurací dýchla svěžest a vůně jara.
Festival chutí organizovaný společností Alakarte se uskutečnil poprvé loni na podzim a liší se od jiných gastronomických akcí a festivalů, které většinou nabízejí pouze menu ze standardního jídelního lístku se slevou. Festival chutí na slevy neláká, jarní menu stálo ve všech podnicích 300 Kč. Za tuto cenu si však zájemci mohli vychutnat gastronomické pochoutky z exkluzivních sezónních produktů, s jakými se jinak nesetkají.
Festivalu se zúčastnily restaurace s nabídkou gastronomie z celého světa: od tradiční české kuchyně, až třeba po Sushi Point nebo KOBE, kde bylo možné ochutnat japonské speciality. Podle vyjádření hostů, kteří zavítali do restaurací tentokrát, se do nich budou vracet jako stálí zákazníci, kteří si potrpí na kvalitní gastronomické zážitky. Díky festivalu výrazně vzrostl počet registrovaných klientů systému Alakarte.cz.
„Restaurace a jejich šéfkuchaři se snažili naservírovat hostům to nejreprezentativnější, co dokáží vytvořit,“ vysvětluje ředitel festivalu Pavel Suchánek. „S bilancí jarního Festivalu chutí jsem spokojený. Festival skončil úspěšně, protože se oproti loňskému prvnímu ročníku podařilo přilákat více lidí ke shlédnutí festivalové webové stránky a motivovat k návštěvě restaurací zhruba stejný počet lidí navzdory dvojnasobné ceně menu,“ dodává Pavel Suchánek.
Několik čísel Festivalu chutí
- festivalový web navštívilo celkem 22 821 unikátních hostů
- průměrně si každý z nich prohlédl takřka 10 stran
- přestože se festival týkal pouze tuzemských restaurací, zaznamenaly stránky takřka 2000 návštěvníků ze zahraničí
- do restaurací dorazilo 2050 hostů
- průměrná návštěvnost byla 64 hostů/restaurace
„Festival chutí – Vůně jara 2011 je za námi, ale už v květnu a červnu se můžeme těšit na další podobné akce, CHŘESTFEST a Taste Of America,“ zve zájemce o výjimečné pochoutky Pavel Suchánek.
Kdo se na festivalu podílel
Záštitu nad festivalem převzal jeden z nejznámějších propagátorů dobrého jídla u nás – Roman Vaněk, majitel Pražského kulinářského institutu, školícího zařízení v oboru gastronomie. „Každý kuchař by měl být veřejným ochráncem gastronomické kultury národa. Formou tohoto festivalu dostáváme možnost zažít první jarní dny s vybranými šéfkuchaři a jejich specialitami," uvedl.
Partnery letošního ročníku Festivalu chutí – Vůně jara jsou společnosti Citibank Europe plc a velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry ČR.