Přemýšlíte nad vánočními dárky pro své klienty? Pomůžeme vám!

Kategorie: Pro odborníky

Mojekrasa

Darovat, či nedarovat? To je oč tu běží! Vánoce se kvapem blíží a nejeden z nás nyní přemýšlí nad tím, zda pro své klienty připravit zajímavé vánoční překvapení. Pokud se právě nacházíte ve stejné situaci, přečtěte si následující článek o tom, jestli vůbec své klienty obdarovávat a jaké vánoční dárky je vlastně možné v časovém presu připravit.

Vánoční dárek pro vaše klienty: Ano či ne?

Odpověď není tak úplně jednoznačná, pokusíme se vás však navést ke správné úvaze. Pokud provozujete službu s potenciálem opakovaného využití (například kosmetický salón) a za vaší většinovou tržbou stojí útrata pravidelných zákazníků, pak ano, vymyslete adekvátní dar a svým věrným jej darujte.

Pokud ale provozujete podnik, který klient navštíví jednou či dvakrát za velmi dlouhý časový úsek, od dárku je možné bez velkých výčitek upustit.

Ať tak či tak, vždy myslete na to, že vánoční pozornost by měla mít adekvátní hodnotu a přínos.

Jaký dárek k Vánocům vybrat?

Začínáte s výběrem vánočního dárku až nyní? Pak vězte, že vaše možnosti se povážlivě zúžili, neboť většina dodavatelů (a je přitom jedno, o jaké odvětví přesně se jedná), hlásí už od počátku podzimu stop stav.

Zapomeňte proto na potisk reklamních materiálů a pečení domácích perníčků. Teď už se musíte vydat jinou cestou.

Darovat můžete například:

  • Zážitek. Provozujete saunu? Darujte svým klientům poukázku na saunový rituál s mistrem svého řemesla. Máte kosmetické studio? Připravte pro své klientky dívčí noc s líčením a sektem. Zkuste zkrátka vymyslet zajímavý zážitek, který vašim zákazníkům nabídne pohled za klasický horizont vašich služeb.
  • Dárkový certifikát. Sleva, návštěva zdarma, vstup 1 + 1. Dárkový certifikát neurazí, navíc je možné připravit ho i na poslední chvíli. Ve svém rezervačním systému si u klienta poznačíte dárkový poukaz, abyste věděli, jestli ho v budoucnu využil nebo ne.
  • Tištěné materiály. Spolupracujete při tvorbě vizuálních materiálů s šikovným grafikem? Pak máte z půli vyhráno! Vyhraďte si čas a popřemýšlejte nad výrobou jednoduchého tištěného kalendáře nebo třeba zajímavé záložky do knížky. Ne příliš složitý tisk totiž můžete realizovat i na poslední chvíli.
  • Pomoc a charita. Připravit vánoční balíček pro vaše zákazníky je časově i finančně náročné. Zajímavou variantou proto může být věnování části peněz, které byste bývali k těmto účelům použili, na charitativní účely. Pro své klienty pak můžete připravit informační kampaň včetně malého tištěného letáčku, v němž své záměry vysvětlíte. Skvěle se budete cítit vy i oni sami.

Máte lepší představu o tom, jaký dárek svým klientů připravit? Pokud ano, přejeme vám šťastnou ruku při výběru spolehlivého dodavatele a pokud možno klidný a bezproblémový advent.

Komentáře