Proč milovat Lush fresh handmade cosmetics?

Kategorie: Novinky a zajímavosti

Mojekrasa

Prodejnu Lush jsem osobně navštívila v březnu v jedné ze dvou pražských prodejen. Ta se nachází v obchodním centru Palladium. Její výraznou a intenzivní vůni je cítit už několik metrů od jinak na první pohled malé prodejny Lush fresh handmade cosmetics. Nejprve jsem se seznámila se zásadami výroby jejich produktů a poté přišla na řadu „ochutnávka“ jednotlivých řad produktů a vyprávění o světě této úžasné kosmetiky. Dozvěděla jsem se, jak nakupují jednotlivé suroviny pro výrobu kosmetiky, které postupy se uplatňují při její výrobě a jak se projevuje silný vztah, až by se dalo říct propojení značky s přírodou. Pohodlně se usaďte a pojďme spolu do světa Lush.

Produkty Lush se vyznačují čerstvou intenzivní vůni z esenciálních olejů, což jsou koncentrované tekutiny obsahující vonné látky jednotlivých rostlin, stromů, bylinek, koření, keřů, výhonků nebo jiné zeleně. Mají blahodárné účinky na vlasy, pleť či tělo. Oblíbenými surovinami pro výrobu této kosmetiky jsou především arganový olej, kakaové máslo, pomerančová silice, olivový olej, bambucké máslo, makadamový olej, extra panenský kokosový olej a další. Produkty se vyznačují čerstvostí jako např. čerstvé masky. Vždy je důležité, aby čerstvé masky byly uchovávány v lednici. A to po dobu jednoho měsíce. Tím si zachovají čerstvost, která zaručuje vysoký a okamžitý účinek na vaši pleť.

Jaké jsou hlavní zásady Lush kosmetiky?

  • používají nejlepší, čerstvé, přírodní a bezpečné suroviny
  • zásadně nakupují eticky – podporují fair trade a ověřené dodavatele
  • berou ohled na životní prostředí – pro své zaměstnance upřednostňují jízdu vlakem místo letecké dopravy
  • kosmetika Lush je 100% vegetariánská a ani jednotlivé části nejsou testovány na zvířatech
  • při balení minimalizují objem plastů a některé výrobky jsou nahaté (prodávají se bez obalu)
  • používají recyklovatelné materiály či znovu použitelné obaly
  • materiály jsou tištěné pouze na 100 % recyklovaný papír

Čím se Lush liší od ostatních?

Dárkové balení netradičně

Při balení svých produktů se Lush nechala inspirovat japonskou tradicí balení do šátku furoshiki. Jedná se o malý kousek ozdobné látky, do kterého si původně lidé uvazovali své šaty při návštěvě veřejných lázní, aby si je nepomíchaly s cizími.

V roce 2011 byla oblast Fukušimy v Japonsku zdevastována zemětřesením a nukleární katastrofou. Dnes její obyvatelé na zakázku produkují japonskou bavlnu používanou pro výrobu dvou Lush Knot Wrapů – Koi a Mixed Fruit. Nebojte, každá sklizená plodina ve Fukušimě musí projít testy radioaktivity. Jedině plodiny, které mají míru radiace nižší, než je standard, mohou být distribuovány. Tyto šátky dále využijete nejen na znovu zabalení dárků, ale i jako módní doplněk do vlasů či na krk.

Recyklujte, odmění vás

Za každých 5 černých kelímků od produktů Lush, které vrátí spotřebitelé zpátky, obdrží zdarma masku na obličej. Typické černé kelímky z polypropylenu mají prý víc životů než kočka, tak proč to nevyužít?

Charitativní aktivity značky Lush

  • Lush Prize je ocenění, které odměňuje nejefektivnější projekty a jednotlivce, jež pracují na nahrazení zvířat při testování bezpečnosti produktů nebo přísad (např. vývoj syntetické kůže, na které se produkty testují bez utrpení #crueltyfree), a to ve výši £330,000 ročně.
  • Lush Charity Pot má za cíl podporovat malé skupiny a neziskové organizace pracující v oblastech životního prostředí, ochrany zvířat nebo lidských práv. Z každého prodaného kelímku Charity Pot putuje 100 % ceny (bez DPH) k drobným organizacím, kterým tato podaná ruka pomůže pokračovat ve skvělé práci, kterou dělají.

Co jste možná o značce Lush nevěděli

  1. nabízí širokou řadu produktů: na obličej, na tělo i vlasy, do koupele a sprchy, vlastní vůně, spa produkty
  2. přestali používat palmový olej, ve snaze skončit utrpení orangutanů v Indonéském pralese
  3. 65 % produktů je samo-konzervační (na obalech jsou označeny „SK“). Proč používat umělé konzervanty, když stejnou funkci mají i ty přírodní, jako například sůl, med nebo jíl?
  4. kromě dvou prodejen v Praze si produkty můžete zakoupit i z pohodlí domova, v Čechách i na Slovensku

Co dodat závěrem?

Pro mě osobně byla návštěva Lush prodejny jedním z nejsilnějších zážitků. Malý výlet do lepšího světa, snaha udělat život na Zemi kvalitnějším, hezčím a udržitelným. Poslání Lush je vidět ve všem, co nabízí, vytváří a jak komunikuje. Pozor, přístup Lush je vysoce nakažlivý (naštěstí)!

Mluvím tady nejen o vůni, ale i oku lahodících produktů, které si s radostí můžete dopřát. Bez výčitek si je užije každý, kdo hledá kvalitu a leží mu na srdci výběr surovin, testování složek na zvířatech i dopad na životní prostředí. Jak ženy, tak i muži, dospělí či děti. Lush si pro své účinky zamiluje každý a já jsem ode dneška jejich velký fanoušek. A co vy, přidáte se?

#lushcr #crueltyfree #noanimaltesting

Lucia Krivdová

Zakladatelka Salony-krasy.cz

Fotografie

Komentáře