Rozhovor Eva Kroulíková - ředitelka salonu SlimFOX

Kategorie: Na slovíčko

Mojekrasa

Kosmetické studio SlimFOX je místem, kde dovedou objevit vaši krásu, pomohou jí vystoupit na povrch a nechají ji rozkvést. Být krásná znamená především cítit se dobře ve své vlastní kůži a být spokojená sama se sebou. A my si dnes povíme, co obnáší řízení kosmetického salonu, aby si klientky mohly užít kvalitní služby a odnést příjemný pocit ze svěží krásné pleti.

Provozní ředitelka a manažerka kosmetického studia SlimFOX, profesionální kosmetička Eva Kroulíková se v rozhovoru s Lucií Krivdovou, zakladatelkou Salony-krasy.cz, rozpovídala o tom, jaké je to podnikat v kosmetickém průmyslu, jak si vybírá partnery, se kterými spolupracuje a co je pro její salon důležité.

1. Kdy jste se rozhodla otevřít si svůj vlastní kosmetický salon a jaké byly vaše začátky? Chtěla jste být kosmetičkou odmala nebo rozhodnutí přišlo postupně?

Původní myšlenka salonu byla zaměřená na přístrojové zeštíhlující ošetření. Orientace na klasickou kosmetickou péči přišla až poté, co se ukázalo, že klientky ji chtějí víc než zeštíhlení. V současné době máme salon výborně vybavený přístroji v kombinaci s klasickou kosmetikou. Díky široké škále možností u nás není ošetření limitované tím, jaké vybavení máme, ale dokážeme dokonale přizpůsobit péči individuálním potřebám našich klientů. Jako malá holka jsem měla vztah k estetice a módě, na kosmetičku se můj zájem vyprofiloval o něco později.

2. Jak vypadá váš časový harmonogram a jak moc plánujete dopředu?

Na samotném počátku jsme objednávali klientky tak jako mnoho ostatních salonů (diář a ořezaná tužka). Dnes používáme marketingový nástroj planclever.com, díky kterému máme perfektní přehled a klientky se mohou objednávat kdykoliv si vzpomenou, třeba i o půlnoci. Atraktivní odpolední termíny máme obsazené a rezervované přibližně 3–5 týdnů dopředu, ale díky on-line rezervacím se často zaplní i veškeré dopolední termíny či uvolněné časy na poslední chvíli. O termínech mám přehled odkudkoliv díky cloudovému řešení.

3. Vím o vás, že se neustále vzděláváte, sledujete novinky v oboru a pracujete na zlepšování služeb. Co vás profesně doposud ovlivnilo asi nejvíce? Bylo to školení, konkrétní kniha, nebo osobnost?

Tak to máte pravdu, protože si myslím, že trvalé vzdělávání je nutné. V tomto dynamicky se vyvíjejícím oboru trendy vznikají rychle a je nutné je sledovat. Pravidelně navštěvujeme tuzemská i zahraniční školení a inspirujeme se moderními kosmetickými postupy. V rámci firmy pracujeme jako tým a každý se snaží přinášet nové nápady a inspirace. Mnohdy nacházíme inspiraci v naprosto jiných oborech činností.

4. V čem je váš kosmetický salon výjimečný a na co se specializujete?

Za velice důležitou považuji komplexnost a není to jen hloupá fráze. Díky našemu komplexnímu pojetí, kombinaci mnoha přístrojů a klasické kosmetiky pomáháme našim klientům řešit jejich problémy s pletí. Ať je to akné, povadlá pleť či vrásky. Nezaměřujeme se tedy jen na zralou pleť, ale na potlačení problémů, které naše klienty trápí.

5. Jak se vyrovnáváte s kritikou klientů, je-li vůbec nějaká?

Čím více klientů máte, tím je větší pravděpodobnost, že se najde někdo, komu se nezavděčíte. To je naprosto přirozené. Naší výhodou je však fakt, že máme velké množství pravidelných klientů a ti náš způsob práce znají. A proto nás také opakovaně navštěvují.

6. Podstoupila jste ve své profesi nějaké riziko?

Největším rizikem byla změna značky se kterou pracujeme. Naštěstí se však ukázalo, že našemu výběru důvěřují. Změna hlavní kosmetické značky u nás v salonu se ukázala jako užitečná a klienti z ní získali jen prospěch a užitek.

7. Jak jste si vybírala značky kosmetiky/business partnery, se kterými pracujete?

Značka kosmetiky, se kterou pracujete, je podstatná a musí splňovat kvalitativní požadavky, co se týká výsledného efektu i složení. Nejpodstatnější částí však vždy zůstává samotná úroveň a provedení ošetření v salonu.

8. Jaké je vaše pojetí marketingu salonu a prezentace služeb, na čem si dáváte záležet? Které formy reklamy pro vás fungují nejlépe? Letáčky, online rezervace na webu, Facebook, email marketing nebo nějaké další?

Marketing je složitá mozaika. Stále udržujeme nějakou formu on-line i off-line propagace. Důležitým kamínkem této mozaiky je cloudová aplikace planclever. Největším přínosem je však vždy osobní doporučení našich spokojených klientů a klientek.

9. Máte nějaké doporučení na úspěch v podnikání v beauty průmyslu, kde je obrovská konkurence?

Zkušenost mě naučila, že nemá žádný smysl konkurovat cenou, ale zaměřit se na kvalitní péči.

10. Co vás na práci kosmetičky baví nejvíc?

Dělat svět (a ženy obzvlášť) krásnější. Největší radost mi dělá ten prchavý okamžik, kdy se klientka zahlédne po ošetření v zrcadle a z výrazu její tváře vidíte, že se sama sobě líbí. Nehledá chyby, je se sebou spokojená. Bez výhrad! Pracujeme vlastně podobně jako fitness trenéři. Pečlivě vyhodnotíme stav vaší pleti, zjistíme, co jí prospívá, co má za sebou a na co se zaměříme. Pak se pustíme do práce. Bez vašeho potu a odříkání. Vy budete mít za úkol jen ležet a relaxovat. Důležitá je však pravidelnost, bez té to nepůjde! Naštěstí máme klienty, kteří toto chápou, pravidelně o sebe pečují a vidí efekt.

11. Jakým způsobem a jak často relaxujete a odbouráváte stres, lze na to vůbec najít ještě čas?

Baterky dobíjím s rodinou na chalupě či v našem sadu. Zvlášť teď je tam krásně, vše kvete a roste…

12. Co považujete za svůj největší dosavadní podnikatelský úspěch?

Předpokládám, že úspěch je ještě před námi. Dělá mi však radost, že přízeň klientů nám umožňuje připravovat v brzké době rozšíření našich služeb.

13. Jaké máte plány do budoucna a kde čerpáte inspiraci?

Inspirace je všude, jen musí mít člověk oči i mysl otevřenou. Inspirace přichází často i od spolupracovníků ve firmě. Inspirujeme se např. v IT oborech, ke kterým máme blízko. A hlavně člověk nesmí být líný svůj nápad i zrealizovat.

14. Máte svůj vzor, který sledujete, který vás inspiruje?

Nemám jeden určitý vzor, ale snažím se vidět inspiraci všude kolem sebe. Jsou dny, kdy je jí všude přehršel a dny kdy je zataženo a o nápad nezavadím. Ale to je přirozené. Ale ať je slunečno či zataženo, bez podpory rodiny by to nefungovalo. Jsem ráda, že můj muž nápady trpělivě vyslechne, společně je formujeme, přetváříme… Bez jeho pochopení, naslouchání, inovací, ale i technické pomoci, by spousta věcí vůbec nevznikla.

15. Co byste poradila začínajícím kosmetičkám?

Buďte jedineční, buďte vytrvalí, pracujte na maximum a dávejte do toho své srdce.

Děkujeme za přínosný rozhovor a přejeme spoustu splněných přání a spokojených klientů.

Komentáře