Webové nástroje zdarma, které pomohou vašemu salonu

Kategorie: Pro odborníky

Mojekrasa

Malé firmy a podnikatelé v dnešním světě musí konkurovat velkým společnostem, které v rozpočtu počítají s výdaji na marketing a propagaci. Omylem salónů a malých podnikatelů je spoléhání se na opakovanou návštěvu klientů a osobní doporučení. Naštěstí v digitálním světě existují nástroje, které vám pomohou k růstu businessu a jsou zdarma. Je jenom na vás, jak je uchopíte a využijete pro svůj prospěch. Nástroje jsem se snažila rozčlenit dle účelu, pro který jsou vhodné.

Profily a zápisy zdarma

Aby vás klienti našli, musíte se ujistit, že jste na místě, kde vás hledají. Nejčastěji je to hledání Google, oborové katalogy nebo zápisy na Seznam.cz

a. Google MyBusiness

  • ideální nástroj, jak zvýšit viditelnost salonu v hledání a mapách Google – začněte na google.com/business (vyžaduje účet na Google).

Ukázka Z Google MyBusiness Salony-krasy.cz

b. Firmy.cz

  • můžete do svého profilu vložit informace, jako jsou telefon, e-mail nebo činnost vaší firmy.

c. Facebook

  • největší sociální platforma, můžete sdílet novinky, chatovat s klienty

d. salony-krasy.cz.

e. LinkedIn

  • největší profesní sociální platforma – vytvořte si profil a sdílejte novinky, přispívejte do skupin, nebo se nechte inspirovat novinkami v řízení firem.

f. Salony-krasy.cz

  • největší online portál pro hledání profesionála na krásu v ČR. Přidání salonu je zdarma, za příplatek balíček výhod TOP salon. Služby pro vaši online prezentaci na klíč. Přes 100.000 lidí měsíčně hledá vaše služby, přidání salonu je možné po registraci a přihlášení https://salony-krasy.cz/

Sociální sítě

Jedná se o jedny z nejsilnějších marketingových nástrojů pro malé firmy a podnikatele. Sdílení a ukázka prací je klíčová. Sociální síť má za cíl edukovat, pobavit a zaujmout vaše stávající nebo potenciální klienty. Plánujte příspěvky a buďte konzistentní.

a. Buffer

  • nástroj pro správu sociálních sítí, který umožňuje plánování příspěvků skrze různé sociální platformy (zdarma až 10 příspěvků pro každou soc. síť).

b. Hootsuite

  • limitovaný nástroj pro správu sociálních sítí a plánování příspěvků či sledování zapojení uživatelů, více možností máte u placené verze.

Obsahový marketing

Cílem obsahového marketingu je zaujmout uživatele, přijmout je k interakci a návratu klientů.

a. Canva

  • nástroj pro vytváření obsahu – bannerů, profilových obrázků nebo prezentací. Široký výběr fotek a způsobů, jak zaujmout každým příspěvkem na sociální síti nebo u článku na webu. Snadná práce se šablonami.

b. YouTube

  • nástroj pro vytváření a sdílení video obsahu. Sdílejte vaše zkušenosti a práce, jedná se o druhý největší vyhledávací platformu na světě.

E-mail Marketing

Email marketing je jedním z nejlepších komunikačních nástrojů s vašimi klienty. Speciální nabídky, novinky v salonu, důležité informace – to vše hezky zpracované v e-mailu.

a. Mailchimp

  • nástroj nabízí vytváření seznamů příjemců, marketingových e-mailů a sledování statistik otevření. Rozeslání na 2.000 kontaktů zdarma.

b. Smartemailing

  • český systém na hromadné rozesílání e-mailů, 14 dní na nezávazné testování a objevování, možnost rozeslat až 1.000 e-mailů, výhodou je česká podpora v případě potíží.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO – search engine optimization)

SEO jednoduše vyjadřuje proces vytváření a upravování webových stránek, aby jejich forma a obsah byly vhodné pro automatizované zpracování v internetových vyhledávačích.

a. Google Analytics

  • je nástroj od společnosti Google, který umožňuje vlastníkům webových stránek získávat statistická data o uživatelích svého webu. Díky této službě je možné sledovat aktuální i historickou návštěvnost, chování uživatelů a jejich vlastnosti; konverze, prodeje a další.

b. Google Trendy

  • Zjistěte, co uživatele na celém světě (i v ČR) zajímá. Jednoduše zadejte dotaz nebo obor (kosmetika, make-up, pleť) a uvidíte příbuzná slova, které se (v případě, že se vás týkají) vyplatí zařadit do vašeho webu.

c. Google plánovač klíčových slov

  • Potřebujete pomoct nalézt klíčová slova, která by se hodila do nové kampaně? Nebo chcete najít další klíčová slova, která by se hodila do stávající kampaně? Využijte různé statistiky (jako je třeba objem vyhledávání). Pomůžou vám při rozhodování, která klíčová slova použít pro novou nebo stávající kampaň.

Jaké nástroje pro online marketing Vašeho salonu využíváte Vy? Budu ráda za zpětnou vazbu na tento článek nebo témata, která byste chtěli zpracovat. Napíšte mi na lucia@salony-krasy.cz.

Těším se na vaše dotazy.

Lucia Krivdová Salony-krasy.cz

Komentáře