Projekt ABSOLVENT 2020

Kategorie: Účesy a vlasy

Mojekrasa

V Praze, 29. května 2017 – se sešli majitelé nejprestižnějších pražských kadeřnických salonů na středním odborném učilišti kadeřnickém Praha 8, Karlínské náměstí! Pod záštitou Českého kadeřnického institutu tím skončila první fáze projektu ABSOLVENT 2020, který si dal za úkol posílit komplexní rozvoj kadeřnického řemesla. Jedná se o soubor jednotlivých kroků, které by měly odrazit současné potřeby trhu.

„Naším cílem je za úzké spolupráce se Středním odborným učilištěm kadeřnickým, Karlínské náměstí, připravit projekt s cílem zvýšit uplatnitelnost studentů ve vystudovaném oboru, pomoci prohloubit propojení výuky na školách s praxí a navrhnout akční plán pro další školy v rámci celé České republiky,“ říká Julie Černá, ředitelka projektu ABSOLVENT 2020.

Projekt ABSOLVENT 2020 odstartoval v minulém roce pod záštitou Českého kadeřnického institutu, který založila Petra Měchurová, s cílem podpory kadeřnického řemesla, jeho propagace, podpory a rozvoje trhu a vzdělávání v ČR. Projekt vznikl za finanční podpory L´Oréal Professionnel a Academy Lab Petra Měchurová.

První fází projektu bylo propojení absolventů s reálnou praxí tak, aby studenti měli představu o tom, co bude následovat po škole a jak probíhá každodenní praxe. Proběhlo celkem patnáct setkání – workshopy a školení zaměřené na konkrétní kadeřnické techniky, prohloubení dovedností v komunikaci s klienty, tři bloky setkání studentů, učitelů a profesionálů z praxe a závěrečné setkání s majiteli salonů, kde proběhly debaty se studenty, na kterých měli studenti možnost se představit a navázat kontakt místo klasického pohovoru.

Pozvání na setkání přijali přední pražské salony – RED salon, TONI&GUY, Salon Petra Měchurová, Vlasové studio Vavruškovi, Kadeřnictví KLIER, Franck Provost, Vlasové studio Vlasta Korbelová, Ateliér Kotlár, Studio Jarky Čechové a Vlasové studio Gryf. Průběžných debat s žáky se zúčastnili mimo jiné Petra Měchurová, Dalibor Hajdin (Toni and Guy), Lucie Kacafírková (Kérastase), Kateřina Muratová (RED salon) a další…

„S jistotou mohu potvrdit, že tento projekt má smysl a naplňuje dlouhodobou snahu propojit více výuku ve školách s reálnými potřebami salonů a budoucích zaměstnavatelů našich žáků. Věřím, že i tato aktivita znásobuje šance získat dobré uplatnění absolventů kadeřnického oboru na trhu práce,“ říká Jan Cigánik, ředitel SOU kadeřnického, Karlínské náměstí.

Z dlouhodobého hlediska projekt mapuje potřeby učitelů odborné výchovy a škol, potřeby žáků a potřeby trhu, a pomáhá je co nejlépe sladit, adresovat a vytvořit z nich konkrétní akční kroky s hmatatelným dopadem. Jedná se především o komplexní rozvoj učebních osnov pro kadeřnické školy, které budou odrážet potřeby salonů, s možností efektivního zapojení salonů, kosmetických značek a spolupráce s projekty ministerstva školství a dalších vzdělávacích projektů.

„Tento projekt vnímám jako příležitost, jak kadeřnické řemeslo zatraktivnit v očích nejen studentů, ale celé veřejnosti. Propojení teorie a praxe je nejlepším krokem, jak studentům ukázat možnost jejich uplatnění a seberealizaci v profesním životě. Možnost se učit od nejlepších kadeřníků je tím nejlepším lákadlem, jak u studentů prohloubit zájem, aby se po škole vydali právě touto cestou. Proto jsem rád, že jsme tento projekt mohli finančně podpořit“ řekl Vít Pastorek, obchodní ředitel značky L´Oréal Professionnel.

Komentáře