„Naším cílem je za úzké spolupráce se Středním odborným učilištěm kadeřnickým, Karlínské náměstí, připravit projekt s cílem zvýšit uplatnitelnost studentů ve vystudovaném oboru, pomoci prohloubit propojení výuky na školách s praxí a navrhnout akční plán pro další školy v rámci celé České republiky,“ říká Julie Černá, ředitelka projektu ABSOLVENT 2020.
Projekt ABSOLVENT 2020 odstartoval v minulém roce pod záštitou Českého kadeřnického institutu, který založila Petra Měchurová, s cílem podpory kadeřnického řemesla, jeho propagace, podpory a rozvoje trhu a vzdělávání v ČR. Projekt vznikl za finanční podpory L´Oréal Professionnel a Academy Lab Petra Měchurová.
První fází projektu bylo propojení absolventů s reálnou praxí tak, aby studenti měli představu o tom, co bude následovat po škole a jak probíhá každodenní praxe. Proběhlo celkem patnáct setkání – workshopy a školení zaměřené na konkrétní kadeřnické techniky, prohloubení dovedností v komunikaci s klienty, tři bloky setkání studentů, učitelů a profesionálů z praxe a závěrečné setkání s majiteli salonů, kde proběhly debaty se studenty, na kterých měli studenti možnost se představit a navázat kontakt místo klasického pohovoru.
Pozvání na setkání přijali přední pražské salony – RED salon, TONI&GUY, Salon Petra Měchurová, Vlasové studio Vavruškovi, Kadeřnictví KLIER, Franck Provost, Vlasové studio Vlasta Korbelová, Ateliér Kotlár, Studio Jarky Čechové a Vlasové studio Gryf. Průběžných debat s žáky se zúčastnili mimo jiné Petra Měchurová, Dalibor Hajdin (Toni and Guy), Lucie Kacafírková (Kérastase), Kateřina Muratová (RED salon) a další…
„S jistotou mohu potvrdit, že tento projekt má smysl a naplňuje dlouhodobou snahu propojit více výuku ve školách s reálnými potřebami salonů a budoucích zaměstnavatelů našich žáků. Věřím, že i tato aktivita znásobuje šance získat dobré uplatnění absolventů kadeřnického oboru na trhu práce,“ říká Jan Cigánik, ředitel SOU kadeřnického, Karlínské náměstí.
Z dlouhodobého hlediska projekt mapuje potřeby učitelů odborné výchovy a škol, potřeby žáků a potřeby trhu, a pomáhá je co nejlépe sladit, adresovat a vytvořit z nich konkrétní akční kroky s hmatatelným dopadem. Jedná se především o komplexní rozvoj učebních osnov pro kadeřnické školy, které budou odrážet potřeby salonů, s možností efektivního zapojení salonů, kosmetických značek a spolupráce s projekty ministerstva školství a dalších vzdělávacích projektů.
„Tento projekt vnímám jako příležitost, jak kadeřnické řemeslo zatraktivnit v očích nejen studentů, ale celé veřejnosti. Propojení teorie a praxe je nejlepším krokem, jak studentům ukázat možnost jejich uplatnění a seberealizaci v profesním životě. Možnost se učit od nejlepších kadeřníků je tím nejlepším lákadlem, jak u studentů prohloubit zájem, aby se po škole vydali právě touto cestou. Proto jsem rád, že jsme tento projekt mohli finančně podpořit“ řekl Vít Pastorek, obchodní ředitel značky L´Oréal Professionnel.