16 marketingových tipů pro salon

Kategorie: Pro odborníky

Mojekrasa

Spousta lidí si myslí, že věnovat se marketingu stojí mnoho úsilí a hlavně hodně peněz. Následujících 16 příkladů však tento mýtus zcela vyvrátí. Ukážeme si, které marketingové aktivity majitelům salonů nezaberou mnoho času a nebudou je stát velké finanční prostředky, ba naopak, některé se totiž dají dělat bez vynaložení jakýchkoli nákladů.

Tyto rady se dají použít jak pro kosmetický, tak pro kadeřnický salon, nehtové studio nebo pro maséry, zkrátka pro jakýkoli typ salonu. Není důležité dělat všechny kroky najednou, začněte bod po bodu tyto kroky postupně praktikovat v praxi. A po brzké době si začněte všímat dosažených výsledků.

Vyzkoušejte SMS marketing

Využívání SMS pro svůj marketingu je ideální způsob, jak zvýšit své tržby a zároveň potěšit klienta servisem, který Váš salon nabízí. Mobilní telefon má u sebe každý, a nyní je čas toho využít.

Pokud například klientovi, v den kdy je objednán do salonu, přijde ráno SMS zpráva že je na dnešní den objednán na určitou hodinu, odpadne velké procento těch, kteří občas bohužel nepřijdou a pak se omlouvají, že na to zapomněli.

Další oblastí využití SMS zpráv, je blahopřání. Popřejte svým klientů k svátku, nebo k narozeninám. Aby přání mělo co největší efekt pro Váš salon, věnujte klientovi nějaký dárek – například kupon 100 Kč na vyzkoušení nové procedury. Přáním klienta potěšíte a zároveň ho budete motivovat, aby vyzkoušel i něco nového. Lidé jsou zvídaví, a když už od Vás zákazníci dostanou dárkový kupon, rádi přijdou i na něco jiného než na co obvykle chodí.

Vyzkoušejte e-mail marketing

E-mail marketing je v současné době nepostradatelnou součástí propagace většiny firem. Pokuste se i Vy zaměřit na tento typ marketingu. Základem je mít vytvořenou dostatečně velkou databázi kontaktů. Tato databáze se může skládat ze stálých klientů, z lidí co alespoň jednou navštíví Vaše webové stránky, nebo z fanoušků na sociálních sítích.

A jak s takovou databází pracovat? Můžete klienty informovat o novinkách v salonu, o akčních nabídkách, nebo pokud píšete blog, můžete jim jednou za čas poslat nějaký Váš článek. Zkrátka využívejte elektronickou komunikaci s klientem nejenom k tomu, abyste ho informovali o tom co se u Vás v salonu děje, ale posílejte mu i nějaké hodnotné informace (například výše zmíněné články na Vašem blogu nebo webu). Výsledkem e-mail marketingu pak bude zvýšení důvěry ve Váš salon a udržení salonu v klientově povědomí.

A pokud vyrobíte nějaký pěkný newsletter se zajímavou nabídkou, není pro klienta nic lehčího než tuto skvělou nabídku přeposlat svým známým a Vám tak zajistit přísun nových klientů.

Tvořte vlastní slevy každý den

V dnešní době, kdy na člověka působí přes 1000 reklamních sdělení denně, si lidé slevy a bonusy zamilovali. Proto zkuste vytvořit nějaké slevy i Vy. Nemusí to být obrovské slevy, jako nabízejí slevové portály (60 % a více), stačí slevy symbolické, ale ať jsou dostupné pro každého klienta.

Velmi oblíbenou metodou je stále tzv. „šťastná hodinka“. Například v době obědů, kdy nemáte tolik zákazníků, poskytněte všem 20% slevu na všechny služby, co salon nabízí. Nebo můžete každý den dělat slevu na jednu vybranou proceduru – třeba 15 %. Můžete tím zvýšit frekvenci opakovaných návštěv, protože klient, který by chtěl přijít až příští měsíc, uvidí slevu na jeho oblíbenou službu a přijde do salonu třeba o 3 týdne dříve, než to měl naplánované.

Podmínkou pro tvoření každodenních akcí je, že se to klienti dozvědí co nejdříve – například na Vašem profilu na sociální síti nebo pomocí výše zmíněného e-mailu.

Mějte v salonu propagační materiály

Využijte času, který Váš klient stráví v salonu do té doby, než přijde na řadu. Vytiskněte si letáčky s Vaší kompletní nabídkou služeb. Nebo pokud chcete zviditelnit a podpořit tak prodej některého Vašeho výrobku, nechte mu také udělat letáček, to samé můžete udělat s permanentkami a dárkovými poukazy. Zkrátka letáček lze vytvořit na cokoli, co v salonu nabízíte.

Klient, který bude čekat, si může číst nějaký časopis, nebo si hrát s mobilem anebo může právě studovat Vaši nabídku, která bude položena předním na stolku.

Spolupracujte s firmami podobného zaměření

Dalším významným zdrojem nových klientů může být navázání spolupráce s ostatními firmami. Ideální je pro začátek navázat spolupráci s firmami ve Vašem okolí zaměřené především na činnost, která alespoň trochu souvisí s tou Vaší. Konkrétně se jedná o posilovny, hubnoucí a fitness centra.

Domluvte si takto několik partnerů, které budou svým klientům doporučovat Váš salon a dávat letáčky s Vaší nabídkou. Nebojte se oslovit i velkou firmu, záleží pouze na tom, jak na ně zapůsobíte, co jim na oplátku nabídnete. V případě nějaké větší firmy to může být například speciální cena pro všechny její zaměstnance (jak pro dámy, tak pro pány). Pokud přijdete jako první, máte šanci na úspěch.

V příštím dílu se zaměříme na rady a tipy pro práci se stávajícími klienty, na to, jak podpořit jejich věrnost a hlavně jak těchto klientů využít pro získání nových klientů a zvýšení tržeb a zisků salonu. Více v samotném článku: 16 marketingových rad pro salon – stávající klienti.

Přejeme Vám mnoho úspěchů ve Vašem podnikání.

Autor: Beautis.cz

Komentáře