V roce 1913 založil Mario Prada módní salón. Navrhoval a prodával kabelky, boty a kufry ve dvou buticích v Miláně. Měl však velmi širokou klientelu, která pocházela nejen z Itálie, ale i z celé Evropy a Spojených států. V době rozmachu letecké přepravy se ukázaly jeho typické těžké kufry Prada jako nevhodné a tak začal s výrobou luxusních kožených doplňků a nepromokavých kabelek. Tímto směrem se salón ubíral až do roku 1971.
V roce 1971 vstoupila do rodinného podniku Pradova vnučka Miuccia Prada. Narodila se roku 1950 v Miláně. Vystudovala městskou univerzitu, obor politické vědy. Byla členkou italské komunistické strany a ve feministické sekci bojovala za práva žen. Zabývala se i studiem pantomimy. Koncem sedmdesátých let absolovala výtvarnou školu designu a jejím prvním úspěchem se stala dámská nylonová kabelka. Kolekce kabelek Prada začaly být známé po celém světě. Na jednom z veletrhů, kde Miuccia Prada prezentuje právě své kabelky se setkává s Patriciem Bertellim, toskánským výrobcem módních doplňků, který se v roce 1977 stává jejím manželem a zároveň i společníkem. Jejich spojení je naprosto výjimečné. Miuccia Prada má jedinečný vkus a umění módy a Patricio Bertellimá perfektní přehled o výrobě i marketingu. Díky tomu se stává původně menší firma Prada za několik let mamutí společností s názvem Prada Group, která má obrovský vliv na dění kolem módy.
Po počáteční nylonové kabelce, která se stala základem pro dnešní klasické batohy přichází další kolekce. Ty se již netýkají jen kabelek a doplňků, ale i odívání a obuvi. V roce 1988 je to kolekce dámského oblečení, v roce 1993 série pro mladé s názvem MiuMiu, v roce 1994 kolekce pánského oblečení, následuje v roce1997 Prada Sport a Prada Beauty v roce 2000. Připravuje kosmetickou řadu, linii osobních vůní a také řadu luxusního prádla. Pouští se i do kolekce užitných a dekorativních předmětů. Prada je velmi úspěšná a s každou kolekcí je její úspěch větší. Nemá však stálý styl. Její kolekce se mění od klasiky k extravaganci a od jemné rafinovanosti k sexy oblečení. Pro MiucciuPradu platí jen jedna zásada: není nic staršího než kolekce minulé sezóny.
Přestože Wall Street Journal uvedl Miucciu Pradu mezi 30 nejmocnějších žen v Evropě, zůstává stát na zemi. Od svých kolegů – návrhářů a designérů se výrazně liší. Veškerý volný čas tráví v rodinném kruhu se svým manželem a dvěma syny a tak významné a důležité události módního světa se odbývají bez její účasti. Novináře přijímá jen velmi zřídka, pouze výjimečně poskytne rozhovor a fotografie. O své tvorbě říká, že hledá především harmonii – jejími slovy: „Harmonie s přírodou, prací, rodinou, harmonie ve štěstí, to jsou pro mne hodnoty nejvyšší.“